سرپرست وزارت صمت:

9500 واحد در شهرك های صنعتی كشور غیر فعال است

9500 واحد در شهرك های صنعتی كشور غیر فعال است

به گزارش لوازم فلزی سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: از مجموع ۴۵ هزار واحد تولیدی در شهرك های صنعتی كشور، ۹ هزار و ۵۰۰ واحد غیرفعال است كه سال جاری برای بازگشت آنها به چرخه تولید اقدام عملی خواهیم كرد.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از مهر، حسین مدرس خیابانی در حاشیه سفر یک روزه به قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار نمود: در سالی که بنام جهش تولید نامیده شده با کمک صنعتگران شاهدیم که روند تولید بخوبی پیش می رود و افتتاح طرح های جدید و بازگشت برخی واحدها به چرخه تولید مبین امیدواری در حل مشکلات این بخش است. وی ادامه داد: افتتاح طرح های جدید می تواند به اشتغال و رفع بیکاری منجر شود و این خبر خوبی است که با همه فشار و تهدیدات روند تولید در کشور متوقف نشده است.
مدرس خیابانی بیان نمود: قزوین یک استان صنعتی است و ما خویش را موظف می دانیم از همه واحدهای فعال حمایت نماییم و اجازه ندهیم تولید کشور گرفتار وقفه و توقف شود. وی خاطرنشان کرد: نخستین گام اساسی در تأمین چادر مشکی در کشور برداشته شد و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا وابستگی خود به این کالا را قطع کرده و نیازهایمان را در داخل تأمین نماییم و روی پای خود بایستیم. سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: آنچه بعنوان نیاز اساسی در این حوزه مورد توجه است اصل خودکفایی و اتکا به صنایع داخلی است و وزارت صمت باوجود محدودیت های ارزی در تأمین مواد اولیه گام های اساسی بر خواهد داشت. مدرس خیابانی اضافه کرد: در این حوزه فکر اساسی خواهیم کرد و تلاش می شود تأمین مواد اولیه به سمت داخل سوق داده شود.
سرپرست وزارت صمت خاطرنشان کرد: هر جا که کالای مشابه خارجی داشته باشیم و بتوانیم کالا، مواد اولیه و تجهیزات را خودمان تولید نماییم باید این وضعیت را حمایت و تثبیت نماییم.۹۵۰۰ واحد غیر فعال در شهرک های صنعتیمدرس خیابانی افزود: هم اکنون در شهرک های صنعتی ۴۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی داریم که حدود ۹۵۰۰ واحد غیر فعال است و برنامه شرکت شهرک های صنعتی کشور فعال کردن این واحدها و بازگرداندن آنها به چرخه تولید است، تا آخر سال این واحدها فعال و پویا خواهد شد.
وی بیان نمود: البته در این شرایط تحریم فعال کردن واحدهای تعطیل شده و نیمه فعال کمی دشوار می باشد اما تلاش خواهیم کرد به رونق و جهش تولید کمک نماییم.


منبع:

1399/04/05
20:28:33
5.0 / 5
2288
تگهای خبر: تولید , شركت , صنایع , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی