در نشست رمزارزش در ایران؛ خیلی دور، خیلی نزدیك بررسی شد:

متولی رمزارزش در ایران كدام نهاد است؟

متولی رمزارزش در ایران كدام نهاد است؟

به گزارش لوازم فلزی تفاوت رمزارز با رمز ارزش، چالش های ساختاری و ابهامات حقوقی، جنبه های مثبت و منفی و رویكردهای مختلف حوزه كسب و كار با ارزهای دیجیتال، همچون موضوعات بحث و گفت و گو میان كارشناسان، كنشگران و صاحبنظران در نشست «رمزارزش در ایران: خیلی دور، خیلی نزدیك» بود.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، چهارمین نشست كافه دیجیتال با سوژه «رمزارزش در ایران: خیلی دور، خیلی نزدیك» برگزار شد؛ رضا محمدی - مدیرعامل یك شركت های فناوری های هوشمند مالی - در ابتدای این نشست كه در دانشكده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، به تبیین تفاوت میان رمزارز و رمزارزش پرداخت و اظهار داشت: رمزارزش ماهیتی چتری و مفهومی فراتر از رمزارز است. رمزارزش بازنمایی دیجیتال از دارایی هاست كه با توكنایز كردن دارایی و فعال شدن دارایی های منجمد، فضایی جهت سرمایه گذاری های خرد در كشور به وجود می آورد. استفاده از رمزارزش به عنوان ابزارهای مالی سبب كاهش بحران خلق پول و جلوگیری از ورود مردم به چرخه معیوب خرید دلار می شود.
در ادامه رضا قربانی - فعال حوزه شبكه های پرداخت - هم در پاسخ به این پرسش كه «متولی رمزارزش در ایران كدام نهاد است؟» اشاره كرد: «موضوع رمزارزش فراتر از بانك مركزی و یك نهاد خاص است، خیلی نباید به دنبال اختلاف نظرهای بانك مركزی و سازمان فناوری اطلاعات در بحث رمزارزها باشیم و بحث ما فراتر از بانك مركزی و دولت است".
وی با اشاره به مقاومت هایی كه در مقابل رمزارز صورت می گیرد، محدود كردن بیت كوین و رمزارزها را ظلم به اقتصاد كشور خواند و اظهار داشت: ما نباید بیت كوین را با این توجیه كه نوسان دارد زیرسوال ببریم و آنرا محدود به استخراج یا ماینینگ نماییم، درحالی كه این بحث بی ارزش ترین سوژه رمزارزش است.
جواد جاویدنیا - معاون فضای مجازی دادستان كل كشور - هم در پاسخ به این پرسش كه چقدر در نهادی مانند دادستانی تفكر دیجیتال وجود دارد ابراز كرد: تحول دیجیتال در بسترهای حقوقی بسیار اهمیت دارد و ما در فضای كسب و كار دیجیتال به مراتب بیشتر از تولیدات سنتی در بخش مجوزها با مشكل مواجه هستیم. درباره رمزارزها جلسات مختلفی برگزار شده است تا انتقال اطلاعات میان ما و بخش های مربوطه اتفاق بیافتد.
بگفته او درباره رمزارزها پیش نویسی تهیه شد و كسب وكارها آغاز به كار كردند، درحالی كه انتشار این پیش نویس با قانون متفاوت است. بدین سبب زمینه ثبات كسب وكارهای آنلاین بحث حقوقی است و آشنایی تصمیم گیران با این حوزه می تواند سازنده باشد.
ایشان سپس اضافه كرد: آنچه درباره رمزارزها برای دستگاه قضائی اهمیت دارد، این است كه اگر نمی توانیم آنرا از چرخه تمایل مردم حذف نماییم، دست كم با یكسری مشوق ها زمینه احراز هویت برای دستگاه قضایی و سیستم امنیتی كشور فراهم بشود. خیلی از كشورها این كار را انجام داده اند و برخی ها، خرید و فروش رمزارزها را در صرافی ها مجاز دانسته اند و برخی هم با دادن وام، شهروندان را تشویق می كنند كه رمزارز خودرا ثبت و ضبط كنند.
در ادامه میثم حامدی - مدیر گروه بازارها و ابزارهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار - اظهار داشت: به سبب اینكه نهادهای حاكمیتی محصولی در این عرصه ندارند، آنرا علی السویه می دانند. سازمان بورس به عنوان متولی اوراق بهادار اهتمام كرده آگاهی از سوژه رمزارزها را افزایش بدهد. ماهیت رمزارزها باید بیشتر از این ها شناسایی بشود. در هر حال در این خصوص مقاومت هایی می شود كه ما هم نمی توانیم به آن بی توجه باشیم و وقتی بانك مركزی در این بخش عقب گرد دارد، چه باید كرد؟
حامدی از شركت‎های فعال در این عرصه هم درخواست نمود كه كارشان را شروع بكنند و البته سفارش كرد از مقیاس كوچك استارت بزنند.




منبع:

1398/06/11
14:45:51
5.0 / 5
4363
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی