جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار با تولید ترانسفورماتور

جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار با تولید ترانسفورماتور

لوازم فلزی: عضو سندیكا صنعت برق با اشاره به اینكه تا پیش از این ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه های بادی از خارج وارد می شد و حالا ایران جزو كشورهای صادر كننده این ترانس ها قرار گرفته است، اظهار داشت: وزارت نیرو برای ۲۰ نیروگاه تولید برق كشور درخواست ۲۰ ترانسفورماتور ۳ فاز داده است كه باعث جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار از كشور خواهد شد.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، فتحی پور امروز در نشستی خبری با اشاره به اینكه ترانسفورماتورهای توربین بادی تولید داخل دارای كیفیت گروه A جهانی است و با نمونه های خارجی آن قابلیت رقابت كامل دارد، اظهار نمود: حتی دربعضی از پارامترهای طراحی و كیفی نسبت به نمونه مشابه تولید شده توسط شركت های اروپای غربی دارای مزیت هایی همچون پایین بودن جهش حرارتی حداكثر روغن و متوسط سیم پیچ به میزان حدود ۱۰ درجه سانتیگراد است.

عضو سندیكا صنعت برق اظهار داشت: سوریه، عراق، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان كشورهائی هستند كه بزودی ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه های بادی تولید ایران به آنها صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه امروزه بحث تولید برق در نیروگاه های با انرژی پاك و تجدیدپذیر مانند نیروگاه های بادی از اولویت های صنعت برق كشور است، عنوان كرد: علاوه بر قدرت بالایی كه این ترانس ها دارند، قابلیت نصب آنها در ناسل توربی های بادی هم یكی از كم نظیر ترین خصوصیت های این ترانس های كاملا ایرانی است.

فتحی پور اضافه كرد: ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه های بادی، برق تولیدی حاصل از نیروی باد در نیروگاه های بادی را وارد شبكه توزیع برق می كنند كه می تواند زمینه تولید برق در نیروهای بادی كشور را توسعه چشمگیری دهد.

مدیر عامل شركت ایران ترانسفو همینطور از طراحی و ساخت ترانس های فوق كم تلفات به دست متخصصان داخلی اطلاع داد و اظهار داشت: در چارچوب سیاست های وزارت نیرو جهت كاهش تلفات شبكه توزیع برق كشور، جوانان متخصص ایران ترانسفو همینطور موفق به طراحی و ساخت ترانس های فوق كم تلفات ('CC ) برای مناطق جنوبی كشور شدند.

به گفته وی این ترانس ها كه قادرند به طرز چشمگیری به كاهش تلفات شبكه و جلوگیری از هدر رفت انرژی كمك كنند، بزودی به تولید انبوه خواهند رسید.

فتحی پور همینطور از طراحی اتو ترانسفورماتور (۶۰۰MVA و ۴۰۰KV ) كیلو ولت در داخل كشور اطلاع داد و اظهار داشت: با راه اندازی خط تولید این ترانس و تولید آن؛ به ازای هر دستگاه ترانسفورماتور مذكور؛ از خروج حدود ۵ میلیون دلار جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه كرد: طراحی ترانسفورماتورهای توزیع آلومینیومی با هدف كاهش بهای تمام شده یكی دیگر از افتخارات جوانان ایران زمین در ایران ترانسفور است كه با هدف كاهش هزینه های سرمایه ای مورد نیاز در شبكه برق تولید خواهد شد.

فتحی پور تصریح كرد: این ترانس های غول پیكر دارای ابعاد ۱۶متر مربع (۴ در ۴) و وزن ۳۳۰ تن هستند كه برای نیروگاه های نسل جدید كلاس الف كاربرد دارد، نخستن دستگاه تولید این ترانس هم طی روزهای آینده در نیروگاه بندر عباس نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه این پروژه بر مبنای رهنمون های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تولید داخلی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و بومی سازی دانش فنی تولید شده است، اضافه كرد: ترانسفورماتور سه فاز در واقع نخستین ترانسی است كه در ابتدای مدار تولید برق و در خروجی نیروگاه های تولید برق قرار می گیرند و نقش حیاتی در تولید برق نیروگاه ها و انتقال آنها به شبكه دارد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو اضافه كرد: ترانسفورماتورهای سه فاز با استفاده از دانش فنی روز دنیا و با بكارگیری مرغوب ترین تجهیزات و مواد اولیه و با كیفیت برند جهانی تولید شده و قیمت هر یك از این ترانس های غول پیكر بالغ بر ۴ میلیون دلار است كه با تولید آن؛ از این پس دیگر نیازی به وارادات آن نیست.



1396/10/18
14:41:41
5.0 / 5
4598
تگهای خبر: تولید , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی