جزئیات ورود استارت آپ ها به صنعت گاز

جزئیات ورود استارت آپ ها به صنعت گاز

لوازم فلزی: مدیر پژوهش و فناوری شركت ملی گاز با اشاره به ورود استارت آپ ها و برقراری تعامل بین عرضه كننده و متقاضی در صنعت گاز اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان، ۳۲ طرح به صنعت گاز عرضه و بعد از اولین ارزیابی، ۲۳ عنوان به كمیته داوری ارجاع داده شد كه از این تعداد ۱۷ طرح دارای حداقل شرایط ورود به رقابت بودند.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، سعید پاك سرشت در نشستی كه بامداد امروز درباره دومین رویداد استارت آپ دموی صنعت گاز برگزار شد، با بیان این كه فن بازار صنعت گاز از ابتدای سال ۱۳۹۶ با همكاری فن بازار ملی و پارك فناوری پردیس كار خویش را آغاز كرد، اضافه كرد: این اتفاق یك رویكرد جدید با ذی نفعان حوزه فناوری است. این اقدامات باآنكه سابقه ای طولانی در دنیای پیشرفته دارد، اما در كشور ما نسبتا جوان تر است.

وی افزود: با تاییدهایی كه از جانب مدیریت شركت ملی گاز گرفته شد، اولین فن بازار تخصصی شكل گرفت.

مدیر پژوهش و فناوری شركت ملی گاز با تاكید بر این كه فن بازار محل ارتباط عرضه كنندگان و متقاضیان واقعی در صنعت گاز است، اظهار نمود: تلاش شد نیازهای واقعی در صنعت گاز شناسایی و اولویت بندی شده و در معرض دید عرضه كنندگان كه همان شركت های دانش بنیان، پارك های علم و فناوری و غیره هستند، قرار بگیرند.

پاك سرشت با بیان این كه با این اقدام، فضای كسب وكار برای تامین نیازهای واقعی صنعت گاز فراهم می شود، اظهار داشت: شركت ملی گاز در این زمینه نقش حاكمیتی خویش را اجرا می كند. در این راستا در قالب فن بازار رویدادهایی تعریف شده و شركت های كوچك و نوپا به متقاضیان معرفی می گردند.

وی در ادامه با اشاره به اولین قدمی كه در این حوزه برداشته شد، اظهار نمود: اولین قدم در حاشیه نمایشگاه نفت و اردیبهشت ماه برداشته شد. در این راستا تلاش شده و خواهد شد كه تعدادی از شركت های محصولات فناورانه را شناسایی نماییم و به اطلاع متقاضیان برسانیم.

مدیر پژوهش و فناوری شركت ملی گاز با بیان این كه اقدامات دیگری برای تامین نیازهای فناورانه اجرا شده است، توضیح داد: در این راستا تورهای فناورانه برگزار گردید و آن ها بازدید واحدهای عملیاتی صورت گرفت. هم چنین واحدهای عملیاتی، بازدیدهایی از پارك های علم و فناوری داشتند.

پاك سرشت با تاكید بر این كه تلاش شد با استفاده از مجموعه فن بازار نیازهای واقعی این حوزه شناسایی شود، افزود: در كنار متقاضیان و عرضه كنندگان ذی نفع های دیگری هم در این فن بازار حضور دارند. یكی از نیازهای ما تامین سرمایه گذار بود، بنابراین از سرمایه گذاران دعوت می نماییم كه با ما همكاری داشته باشند.

وی با بیان این كه صنعت گاز توانایی استخدام همه متقاضیان را ندارد، اظهار نمود: اما این صنعت می تواند متقاضیان را به كار بگیرد كه برای این كار از روش های نوین استفاده می نمایند.

مدیر پژوهش و فناوری شركت ملی گاز افزود: پس از فراخوانی كه اعلام شد، ۳۲ طرح به صنعت گاز عرضه شد و پس از اولین ارزیابی كه صورت گرفت، ۲۳ عنوان به كمیته داوری ارجاع شد و درنهایت ۱۷ طرح دارای حداقل شرایط ورود به رقابت بودند كه از این تعداد ۱۴ شركت دانش بنیان و سه شركت غیردانش بنیان حضور داشتند. از ۱۷ طرح پیش بینی می گردد در جلسه هفته آینده شش یا هفت طرح انتخاب گردد و پس از انتخابات آن ها، به سمت امضای قرارداد پیش خواهیم رفت.

وی افزود: انتظار داریم در این رویداد بخش های مختلفی نظیر سرمایه گذار، شتاب دهنده ها، مراكز علمی و فناوری هم حضور داشته باشند.

مدیر پژوهش و فناوری شركت ملی گاز در پاسخ به سوال ایسنا درباره این كه عرضه كنندگان و متقاضیان استارت آپ های مذكور چه كسانی هستند، اظهار نمود: عرضه كنندگان كه طراحان هستند، طرح خویش را عرضه می كنند و متقاضیان طرح را انتخاب می كنند. این نیاز امكان دارد در بخش رعایت نكات ایمنی صرفه جویی و غیره باشد، درواقع معامله بین دارنده و متقاضی دانش فنی است. مصرف كنندگان امكان دارد پالایشگاه گاز، مراكز انتقال گاز و یا حتی مردم باشند.




1397/07/21
15:27:22
5.0 / 5
5030
تگهای خبر: بازار , سرمایه , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی