اثر بازگشت قیمت خودرو ها به سایتها

اثر بازگشت قیمت خودرو ها به سایتها

لوازم فلزی: 10 روزی است که مجدد قیمت خودرو به سایت های خرید و فروش بازگشته در همین رابطه یک کارشناس صنعت خودرو در مورد تاثیرات درج این قیمت ها در سایت ها و اثرات آن بر بازار به تشریح نکاتی پرداخت.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، اردیبهشت ماه سال جاری بود که درج قیمت خودرو و مسکن در سایت ها ممنوع اعلام گردید. روند افسارگسیخته قیمت های پیشنهادی در بازارهای خودرو و مسکن، مسئولان قضایی کشور را وادار کرد تا تصمیم بگیرند بار دیگر (در سال ۱۳۹۸ نیز قیمت ها از سایت های خرید و فروش حذف شده بود) قیمت های پیشنهادی برای فروش خودرو و مسکن را با هدف کنترل قیمت ها و مدیریت بازار، از سایت ها حذف و درج قیمت در آگهی ها ممنوع اعلام گردد.
اواسط دی ماه سال جاری (۱۸ دی ماه) بعد از هشت ماه ممنوعیت، مجدد قیمت خودرو به سایت های خرید و فروش اینترنتی این حوزه بازگشت. ممنوعیت درج قیمت ها در سایت ها در حالی صورت گرفت که از اردیبهشت تا نیمه دی ماه امسال، قیمت خودرو نزدیک به ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد.
در رابطه با این مساله و تاثیر آن بر بازار، حسن کریمی سنجری-کارشناس صنعت خودرو- در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: بحث بازگشت قیمت به سایت های خودرویی، معمولا در شرایطی انجام می شود که قیمت ها رو به کاهش باشد. در حقیقت زمانی که رقابت برای کاهش قیمت ایجاد شود، اصولا موضوع شفاف سازی بیشتر مطرح خواهد شد و درج قیمت ها بمنظور شفافیت انجام می شود.
وی اضافه کرد: زمانیکه رقابت برای افزایش قیمت ها وجود دارد و به عبارتی تورم آتی بدبینانه و رو به بالا است، سیاست گذار خودرویی مانع شفاف سازی خواهد شد؛ چونکه با درج قیمت ها نوعی رقابت برای افزایش ایجاد می شود. اما بالعکس تورم آتی خوشبینانه است و پیش بینی می شود که شرایط به نحوی شود که فروشنده بیشتر از خریدار وجود داشته باشد، سیاست گذار خودوریی اینطور برداشت می کند که با شفاف سازی قیمت ها، ممکنست رقابت برای کاهش قیمت در سایت ها انجام گیرد، فلذا اجازه به درج قیت ها می دهد.
این کارشناس صنعت خودرو اشاره کرد: به صورت کلی شفاف سازی و درج قیمت ها بهتر از نبود آنست. اینکه روند تولید و روند قیمت ها مشخص باشد، بهتر است تا مخفی باشد. اما در برخی از مواقع که نقش دلالان پررنگ می شود و دلالان می توانند با موضوع قیمت ها و بازی کردن با آن، بازار را تحت کنترل خود گیرند، در این شرایط سیاست گذار نیز بایستی نقش خودرا بدین شکل ایفا کند.
کریمی سنجری، حذف قیمت خودرو از سایت ها را نوعی مُسکن برای مواقعی که تورم آتی بدبینانه پیش بینی می شود و رقابت برای افزایش قیمت خودرو ممکنست ایجاد شود، خواند و اظهار داشت: در این مواقع برای جلوگیری از حباب بیشتر، قیمت ها را کنترل می کنند و اجازه اعلام در سایت ها داده نمی گردد.
وی در آخر اظهار نمود: فلذا هم اکنون بازگشت مجدد قیمت ها می تواند بیان کننده این باشد که باتوجه به روند به نسبت آرام بازار طی این روزها، پیش بینی سیاست گذار خودرویی، کاهش قیمت ها طی ماه های پیش رو است.




منبع:

1399/10/27
18:51:14
0.0 / 5
266
تگهای خبر: بازار , تولید , خرید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی