دلیل حضور كمرنگ سخت افزاری ها در الكامپ

دلیل حضور كمرنگ سخت افزاری ها در الكامپ

به گزارش لوازم فلزی مدیر اجرایی الكامپ با اشاره به اینكه حضور شركت های خارجی در نمایشگاه به برنامه ریزی بلندمدت نیاز دارد، علت حضور كمرنگ شركت های سخت افزاری را مشكلات ارزی- ریالی و شرایط سخت بازار اعلام نمود.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، مهدی حیدری - مدیر اجرایی الكامپ - در نشست خبری كه امروز برگزار شد، با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره این نمایشگاه بین المللی اظهار نمود: با حمایت سازمان نظام صنفی كامپیوتری، رویداد الكامپ تاكز در سه نقطه از نمایشگاه جهت استفاده از نخبگان صنفی درباره آینده فناوری اطلاعات و دغدغه های صنفی و یا رونمایی از یك محصول جدید تشكیل می گردد. امیدواریم این نمایشگاه حلقه ارتباطی بین استارت آپ ها با مسئولان باشد.

وی با اشاره به اینكه ایونت الكامپ ترندز هم در سالن ۲۷ برپا می گردد و به موضوعات هوش مصنوعی، بیگ دیتا، شهر هوشمند می پردازد، اضافه كرد: شاید این رویداد با موفقیت صد در صدی تولید نشود، مانند زمانی كه الكام استارز آغاز به كار كرد اما امیدواریم در سال های آینده شكل بهتری داشته باشد. استارت آپ ها رشد قابل توجهی داشتند و تمام كسانی كه سال قبل به صورت یك نفره حاضر می شدند خویش را به استندها و غرفه های ۱۲ متری ارتقاء دادند.

مدیر اجرایی الكامپ با اشاره به مساحت اختصاص یافته به الكامپ اظهار داشت: الكام استارز، ترندز و گیم در سالن های ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۲۷ به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع تشكیل می گردد. از سال ۹۴ در برگزاری الكامپ ۲۱ كه ۷۰ شركت استارت آپ وجود داشت، با رشد قابل توجهی به ۳۵۰ استارت آپ رسیده است و خیلی از استارت آپ ها به لحاظ كمی رشد قابل توجهی داشته و از لحاظ كیفی هم جزو افتخارات محسوب می شوند.

۱۵ تا ۲۰ شركت چینی در الكامپ

حیدری با اشاره به اینكه شركت های داخلی و خارجی در فضای ۲۵ هزار مترمربع حاضر هستند، اظهار داشت: حدود ۴۰۰ گروه نفر و شركت در حوزه الكام استارز، گیم و ترندز حاضرند و ۳۰۰ شركت در فضای ۲۵ هزار متر مربع وجود دارد. از سوی شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی توجه ویژه ای به الكامپ نشان داده شده و با مساعدت آقای اسپبهدی، شركت ها برای پرداخت وجه ارزی می توانند معادل ریالی به نرخ مصوب دولتی پرداخت كنند. همینطور از استان خراسان رضوی به صورت پاویون و استان های البرز و اصفهان در قالب استارت آپ ها حاضر می شوند.

وی با اشاره به اینكه ۱۵ تا ۲۰ شركت چینی در الكامپ حضور دارند، درباره حضور كمرنگ شركت های خارجی توضیح داد: حضور شركت های خارجی امكان دارد به دلیل تحریم ها كمتر شده باشد اما این اتفاق چشمگیر نیست. یكی از دلایلی كه نمی توان روی خارجی ها حساب كرد، این است كه آن ها به زمان بندی بیشتری نیاز دارند كه بتوانند برای حضور در نمایشگاه ها برنامه ریزی كنند. مسائلی مانند مجوز نمایشگاه، زمان لازم برای برگزاری و شرایط اقتصادی سبب می گردد نتوان برنامه ریزی بلندمدت در این حوزه داشت. البته از نمایندگان شركت های خارجی هم در الكامپ وجود دارند.

مدیر اجرایی الكامپ با اشاره به رویداد الكام گیمز اظهار نمود: برای این كار هم با متولیان حوزه گیم همچون بنیاد ملی بازی های كامپیوتری جلساتی برگزار كرده ایم. امسال ۴۵ شركت تولید گیم و اپلیكیشن های موبایلی و كامپیوتری به مشاركت دعوت شده اند و در فضایی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع حضور دارند و رویكرد ما به گیمرها یا سخت افزارهای گیمینگ نیست. البته برای خروج مناسب ترجیحا جمع اینها باید وجود داشته باشد.

مشكلات ارزی و بازاری سخت افزاری ها مانع حضور شد

حیدری درباره نحوه حضور شركت های سخت افزاری هم بیان كرد: از دلایل اصلی عدم مشاركت شركت های داخلی در حوزه برند، قاعده ارزی- ریالی است. البته اصل رویكرد شركت سهامی نمایشگاه ها نسبت به این مورد خیلی تعاملی بوده و شرایطی را فراهم كردند كه با تعامل بیشتر قابل اجرا باشد. دلیل دوم شرایط سخت بازار است و اینكه عمده كالاهای حوزه آی تی وارداتی است و شركت ها در دوام خود هم تردید دارند كه تا دو ماه دیگر شاید نتوانند ادامه دهند. اینكه كالا وارد نمی گردد، ارز تخصیص پیدا نمی كند و یا كالا در گمرك مانده، همچون مشكلات آن هاست كه سبب شده نتوانند به نمایشگاه ها هم فكر كنند. امیدواریم این مشكلات هرچه سریع تر حل شود تا آن ها بتوانند به كار خود ادامه دهند.

وی با اشاره به حضور دولت در الكامپ بیان كرد: دولت با شعار "دولت همراه" در سالن ۴۱ نمایشگاه حضور دارد. بخش بزرگی از صنف كامپیوتری فعالیت های خویش را با همكاری دولت انجام می دهد و نمایشگاه الكامپ هم محل خوبی برای فعالیت های B2G است. سالن های ۸ و ۹ به استارت آپ ها با همه حوزه ها، سالن ۱۲ به استارت آپ و گیمز و ترندز و سالن ۳۸ به سخت افزار اختصاص دارد. غرفه های حاضر شامل غرفه های اقتصادی با قیمت ۲۵۰ هزار تومان، غرفه پایین با قیمت ۷۵۰ هزار تومان و غرفه های ۱۲ متری و بالای ۱۲ متری ۸۰۰ هزار تومان هستند.

مدیر اجرایی الكامپ اظهار نمود: سه نوع مخاطب در سامانه رجیستری برای حضور در نمایشگاه ثبت نام می كنند. اساتید و دانشجویان، مدیران شركت ها و فروشگاه ها و همینطور مدیران دولتی. هر یك از این افراد اطلاعات خویش را در سامانه وارد می كنند و به آنها به همراه عكس، كارت داده می شود كه به وسیله آن می توانند وارد نمایشگاه شوند.

حیدری درباره نحوه پشتیبانی از استارت آپ ها در الكامپ اظهار نمود: یك غرفه ۷۰ متری به اسم آوردگاه سرمایه وجود دارد تا سرمایه گذارانی تمایلی به سرمایه گذاری در بخش استارت آپی دارند، با این شركت ها آشنا گردند. استارت آپ ها هم با این مبحث كه سه سال است برگزار می شود، آشنا هستند. همینطور به استارت آپ های برتر كمك هزینه سفر خارجی برای حضور در نمایشگاه های بین المللی داده می شود.

وی با اشاره به شایعات مطرح شده درباره احتمال برگزاری الكامپ در شهر آفتاب به جای نمایشگاه بین المللی هم بیان كرد: متولی الكامپ شركت سهامی نمایشگاه هاست و به ما هم در مورد جابه جایی اعلامی نشده كه بخواهیم در رد یا تایید آن مطلبی بیاوریم. از طرفی ما هم اكنون در مقطعی هستیم كه می توانیم به جای این مسائل، روی بحث های محتوایی و كیفیتی تاثیر بگذاریم.

به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، الكامپ ۲۴ با حضور شركت های داخلی و شركت های چینی، پاویون استان خراسان رضوی در بخش های دولت همراه، الكام تاكز، الكام استارز، ترند و گیم از تاریخ ششم تا نهم مرداد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.



 

1397/04/24
18:22:40
5.0 / 5
79
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , چین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی