ركود بازار موبایل در سومین فصل سال

ركود بازار موبایل در سومین فصل سال

لوازم فلزی: بازار فروش گوشیهای هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی كاهش قابل توجهی را تجربه كرده است.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، تازه ترین گزارش های انتشار یافته از جانب موسسه آماری و تحقیقاتی كانتر پوینت از آن حكایت می كند كه میزان فروش خیلی از برندهای تولیدكننده موبایل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی كاهش قابل ملاحظه ای پیدا كرده است به گونه ای كه میزان فروش گوشی هوشمند در جهان با سه درصد كاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میلادی، به ۳۸۶.۸ میلیون دستگاه رسیده است این در حالیست كه این میزان در محاسبات و تحقیقات موسسه IDC با یك كاهش شش درصدی مواجه شده است.

در این تحقیقات، سهم سامسونگ یكی از برترین شركت های تولیدكننده موبایل در جهان از بازار فروش گوشی هوشمند با سه درصد كاهش نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته، از ۲۱ درصد به ۱۹ درصد نزول كرده است. این در حالیست كه هواوی به عنوان یكی از برترین تولیدكنندگان چینی موبایل، با سه درصد رشد، سهم خویش را از ۱۰ درصد به ۱۳ درصد رسانده است. اپل هم دقیقا با كسب همان ۱۲ درصد سهم از بازارهای جهانی موبایل در سال ۲۰۱۷ میلادی، در سومین جایگاه از این رده بندی ایستاده است. شیائومی هم با دو درصد رشد، توانسته است پس از این سه غول تكنولوژی بایستد و سهم خویش را از هفت درصد به ۹ درصد برساند.

در گزارش وب سایت gsmarena همینطور آمده است كه سامسونگ در سومین فصل از سال ۲۰۱۸ میلادی توانسته است ۷۲ میلیون دستگاه، هواوی ۵۲ میلیون و اپل هم ۴۷ میلیون دستگاه گوشی را به فروش برسانند.

كمپانی اچ ام دی گلوبال هم كه مسئولیت فروش محصولات نوكیا را بر عهده دارد، هم توانسته است میزان فروش خویش را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو برابر كرده و با به فروش رساندن ۴.۸ میلیون دستگاه سهم خویش را به یك درصد از بازارهای جهانی موبایل برساند.

جدول زیر به تشریح بیشتر سهم سایر برندهای تولیدكننده گوشی هوشمند در بازارهای جهانی می پردازد:



البته این در حالیست كه خیلی از كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار محصولات فناوری برآورد كرده اند كه نزدیك شدن به فصل تعطیلات سال نوی میلادی و خرید هدیه برای كریسمس و همینطور جمعه سیاه، به صورت قطع میزان فروش محصولات فناوری بویژه گوشیهای هوشمند را افزایش خواهد داد.






1397/08/12
14:51:57
5.0 / 5
4412
تگهای خبر: بازار , تولید , چین , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی