خودروساز آمریكایی جایگاهی در چین ندارد!

خودروساز آمریكایی جایگاهی در چین ندارد!

به گزارش لوازم فلزی با عنایت به تازه ترین آمارهای انتشار یافته در فوریه ۲۰۱۹ میلادی، تسلاموتورز كه یكی از بزرگترین سازندگان خودرو های برقی در آمریكا و جهان به حساب می آید، به نظر می آید كه نتوانسته است میزان فروش مناسبی را برای خود در چین كسب كند.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، خیلی از شركت های خودروسازی در جهان به سمت و سوی تولید و توسعه خودرو های برقی، پاك و دوستدار محیط زیست روی آورده و در سال های اخیر مدلهای متعددی را به مرحله معرفی و تولید رسانده و در خیلی از بازارهای جهانی آنها را به فروش رسانده اند.
حالا جدیدترین آمار و گزارش های انتشار یافته در وب سایت cleantechnica از آن حكایت می كند كه تسلا هنوز نتوانسته است جایگاه مناسبی را در بازار فروش چین برای خود دست و پا كند و این بدان معناست كه مشتریان و خریداران چینی همچنان تمایل دارند كه از خودرو های بومی ساخت تولیدكنندگان چینی خریداری و استفاده كنند و در این میان، خودرو های آمریكایی و اروپایی نظیر تسلا كه با جاه طلبی های تسلاموتورز توانسته محبوبیت مناسبی را برای خود به ارمغان بیاورد، در بین ۲۰ خودروی پرفروش چین جایی ندارد.
به نظر می آید كه نتایج و تبعات منفی جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریكا و چین به تدریج بر روی صنعت خودروسازی تأثیرگذار واقع شده است چونكه آمارها نشان داده است كه فروش خودرو های برقی و الكتریكی مدلهای مختلف تسلا در چین ۷۰ درصد كاهش یافته است كه این امر می تواند برای این خودروساز جاه طلب آمریكایی خبر ناخوشایندی به شمار رود.


بر مبنای نمودار فوق، به وضوح مشاهده می شود كه بالغ بر ۹۰ درصد خودرو های برقی و الكتریكی فروخته شده در بازار چین به شركت های بومی و چینی تعلق داشته اند.
در اوایل سال جاری میلادی بود كه تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در مورد راه اندازی و راه اندازی یك كارخانه اختصاصی تولید خودرو های تسلا دست پیدا كردند كه این اولین كارخانه این خودروساز خارج از خاك ایالات متحده آمریكا بود. این شركت بزرگ و جاه طلب با یك سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری كارخانه گیگا فاكتوری خویش را در چین راه اندازی نمود و حالا به نظر می آید كه باوجود تلاش های بسیاری كه به منظور دور زدن قانون افزایش تعرفه های گمركی و كاهش آثار جنگ تجاری میان چین و آمریكا انجام داده است، نتوانسته است عملكرد موفقیت آمیزی را از خود به نمایش بگذارد و فروش محصولاتش در این كشور كه یكی از بزرگترین بازارهای خرید و فروش در جهان به حساب می آید، به بن بست خورده است.
چندی قبل اخبار دیگری هم انتشار یافته بود كه نشان می داد شركت های خودروسازی چین با حمایت دولت این كشور، قصد دارند بازار خودرو های برقی و الكتریكی را از انحصار تسلاموتورز آمریكا درآورده و بدین ترتیب سرمایه گذاری های كلانی را در زمینه توسعه وسایل نقلیه پاك و دوستدار محیط زیست جذب كرده اند. هرچند كه به عقیده تحلیلگران و كارشناسان فعال در حوزه خودرو، تأثیرات این سرمایه گذاری و تلاش شركت های چینی به این زودی مشخص نخواهد شد ولی به نظر می آید كه یكی از عوامل تأثیرگذار در كاهش چشم گیر فروش خودرو های برقی تسلا در اكتبر ۲۰۱۸ میلادی همین مساله بوده است و پیش بینی می شود خیلی از مردم و شهروندان در این كشور تا زمان معرفی و عرضه خودرو های برقی چینی منتظر بمانند.



1398/02/07
15:33:29
5.0 / 5
4730
تگهای خبر: بازار , تولید , چین , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی