نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان:

نرخ میوه در ایران نسبت به هزینه های آن گران نیست

نرخ میوه در ایران نسبت به هزینه های آن گران نیست

لوازم فلزی: نایب رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان اظهار داشت: به سبب اینكه كشاورزی ایران هنوز صنعتی نشده، هزینه های تولید آن برای كشاورز بالا است و در عرضه ناچار به جبران هزینه هایش است.


علی مهر كش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباب وضعیت بازار میوه و دلیلهای افزایش نرخ محصولات، اظهار نمود: نرخ میوه نسبت به هزینه های آن همچون تأمین تخم میوه اصلاح شده، كود و دستمزد كارگر گران نیست.
وی ادامه داد: بطور معمول تخم میوه اصلاح شده، خارجی و وارداتی است كه نسبت به سال قبل ۳۰۰ درصد گران شده است و این سبب افزایش قیمت محصول می شود.
نایب رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان اشاره كرد: هم اكنون هر كیلو هندوانه در میدان میوه و تره بار ۳، ۰۰۰ تومان عرضه می شود؛ یكی از دلیلهای افزایش نرخ هندوانه صادرات است، از طرف دیگر با عنایت به اینكه كشت هندوانه كیلویی ۵۰۰ تومان برای كشاورز توجیه اقتصادی ندارد، مقابله با صادرات، منطقی نیست.
مهركش اضافه كرد: هم اكنون هر كیلو گرمك در میدان میوه و تره بار اصفهان ۶، ۰۰۰ تومان و ملون ۶، ۵۰۰ تومان فروخته می شود.
وی افزود: درحالی كه در تهران، زردآلو با نرخ ۷۰ هزار تومان عرضه می شود، اما قیمت این محصول امروز در اصفهان ۳۵ هزار تومان تعیین شد، همین طور هر كیلو آلوچه بین ۱۷ تا ۵ هزار تومان و توت فرنگی بین ۱۸ تا ۱۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
نایب رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به نرخ برخی صیفی و سبزیجات در میدان میوه و تره بار، اظهار داشت: امروز هر كیلو لوبیا سبز گلخانه ای ۱۰ هزار تومان، لوبیا سبز بوته ای ۴ هزار تومان، سیب زمینی ۵ هزار تومان، پیاز ۴۵۰۰ تومان، گوجه بین ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، لیموترش ریزبین ۲۱ تا ۲۳ هزار تومان، لیمو سنگی بین ۸۰۰۰ تا ۴، ۰۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.
وی ادامه داد: با عنایت به اینكه محصول سیب زمینی را سرِ زمین از كشاورز خریداری و مستقیم به كشورهای عربی صادر می شود نمی توان با نرخ پایین، محصول را وارد میدان اصفهان كرد و احتمال دارد سیب زمینی با ۶، ۰۰۰ تومان قیمت گذاری شود.
مهر كش همین طور درباب افزایش نرخ خرما در ماه رمضان، اظهار داشت: بطور معمول برداشت خرمای ایران دو ماه مرداد و شهریور است و با وجود اینكه سال قبل تولید خرمای ایران كاهش یافته بود از همان زمان آگهی دادیم برای مقابله با افزایش قیمت آن، باید جلو صادرات خرما گرفته شود، اما این كار صورت نگرفت و ماه رمضان امسال قیمت خرما گران گردید.
وی اظهار داشت: امروز خرما مضافتی بم در میدان اصفهان ۳۰ هزار تومان، رطب تازه سطلی بین ۱۸ تا ۱۵ هزار تومان و خرما خشتی ۱۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است.





منبع:

1398/02/18
18:37:12
5.0 / 5
4345
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی