در ۶ ماهه نخست سال؛

3560 كارت بازرگانی صادر شد

3560 كارت بازرگانی صادر شد

به گزارش لوازم فلزی طبق گزارش وزارت صنعت در ۶ ماهه امسال ۳۵۵۸ كارت بازرگانی صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴درصد رشد داشته است. همینطور میزان صدور جواز صنعتی با رشد ۱۸.۲درصدی به ۱۲ هزار و ۷۰۴ مجوز رسید.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از مهر، طبق گزارش عرضه شده از جانب معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شش ماهه اول امسال ۱۲ هزار و ۷۰۴ جواز تاسیس صنعتی صادر شده كه با احتساب ۱۰ هزار و ۷۴۵ جواز تاسیس صنعتی در مدت مشابه سال ۱۳۹۷، افزایش ۱۸.۲ درصدی داشته است.
همچنین میزان اشتغال پیشبینی شده برای این جوازها ۲۹۹ هزار و ۹۱۲ نفر بوده كه با عنایت به پیشبینی اشتغال جوازهای صادره در شش ماهه اول ۱۳۹۷ به میزان ۲۵۹ هزار و ۸۶ نفر، افزایش ۱۵.۸ درصدی داشته است.
افزایش ۸.۵ درصدی صدور پروانه بهره برداری صنعتی
در زمینه صدور پروانه بهره برداری صنعتی هم در شش ماهه ابتدایی امسال ۲ هزار و ۹۲۶ پروانه صادر شد كه با در نظر گرفتن پروانه های بهره برداری صنعتی در مدت مشابه سال گذشته (۲ هزار و۶۹۸ فقره) با افزایش ۸.۵ درصدی مواجه بوده است.
تعداد گواهی های كشف صادر شده در شش ماهه نخست امسال افزایش ۴ درصدی هم داشته است. در شش ماهه اول امسال ۲۳۶ فقره گواهی كشف صادر شده كه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۲۷ فقره بوده است.
هزینه عملیات اكتشافی برای این گواهی های كشف هم افزایش ۶۹.۳ درصدی داشته است چونكه این هزینه در شش ماهه اول امسال ۵۱۳ میلیارد ریال و در شش ماهه اول سال گذشته ۳۰۳ میلیارد ریال بوده است.
افزایش ۲.۴ درصدی صدور كارت بازرگانی
در حوزه تجارت خارجی هم در شش ماهه اول سال ۳ هزار و ۵۵۸ كارت بازرگانی صادر شد كه با عنایت به صدور ۳ هزار و ۴۷۵ فقره كارت بازرگانی در مدت مشابه سال گذشته، با افزایش ۲.۴ درصدی مواجه بودیم.
در حوزه تجارت الكترونیك هم تعداد گواهی های امضای الكترونیكی صادره با افزایش ۵۷.۷ درصدی روبه رو بوده است. در شش ماهه اول سال ۷۴ هزار و ۵۸۶ گواهی صادر شد كه این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۸۲ فقره بوده است.
از سوی دیگر در بخش نرم افزار نیز، صدور پروانه های بهره برداری با افزایش ۱۲۰ درصدی و میزان اشتغال پیشبینی شده آنها افزایش ۴۲۱.۱ درصدی داشته است.
بر این اساس در شش ماهه ابتدایی امسال ۱۱ فقره پروانه بهره برداری نرم افزار به پیشبینی اشتغال ۸۶۵ نفر و در شش ماهه ابتدایی سال قبل ۵ فقره به میزان اشتغال ۱۶۶ نفر صادر شد.
افزایش ۶۰ درصدی جواز تاسیس مركز پژوهش های صنعتی و معدنی
همچنین در شش ماهه ابتدایی امسال ۱۵۰ فقره جواز خدمات فنی و مهندسی و در شش ماهه ابتدایی سال قبل ۱۳۰ فقره جواز صادر شد كه با افزایش ۱۹.۲ درصدی روبه رو بوده است.
از سوی دیگر تعداد جواز تاسیس مركز پژوهش های صنعتی و معدنی در شش ماهه اول امسال ۸ فقره و در مدت مشابه سال گذشته ۵ فقره بوده كه افزایش ۶۰ درصدی داشته است.
همچنین در شش ماهه اول امسال ۷۹ پروانه تحقیق و توسعه و در مدت مشابه سال قبل ۷۱ پروانه صادر شد كه از رشد ۱۱.۳ درصدی حكایت دارد.

1398/08/25
01:29:32
5.0 / 5
4429
تگهای خبر: خدمات , صنعت , معدن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی