یك مقام مسئول اعلام كرد:

برداشت ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن طی ۵ سال آتی

برداشت ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن طی ۵ سال آتی

به گزارش لوازم فلزی یك مقام مسئول از برداشت 130 میلیون تن سنگ آهن طی 5 سال آتی آگاهی داد و اظهار داشت: ذخایر خیلی از این ماده معدنی در عمق 1200 كیلومتری كشف شده است.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی همتی اظهار داشت: طی ۹ ماه گذشته، موفق به انتخاب ۲ پیمانكار بزرگ مربوط به عملیات استخراج و باطله برداری برای ذخایر موجود سنگان( ۱.۳ میلیارد تن) شده ایم كه این پیمانكاران، طی یك دوره پنج ساله با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان فعالیت خودرا دنبال خواهند كرد.
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان با اشاره به اینكه با اجرای این برنامه توسعه ای، مبادرت به تامین خوراك تولیدی مجتمع های فولادی در سنگان خواهیم كرد، اضافه كرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر است ۱۷.۵ میلیون تن كنسانتره و ۱۵ میلیون تن گندله طی دو سال آینده تولید نماییم.
تولید ۱۲.۵ میلیون تن كنسانتره تا اختتام سال
وی با اشاره به عملكرد این مجموعه تا آخر سال جاری، اعلام نمود: تا اختتام امسال به تولید ۱۲.۵ میلیون تن كنسانتره و ۱۰ میلیون تن گندله خواهیم رسید
همتی با اشاره به طرح های توسعه آماده بهره برداری در منطقه سنگان اظهار داشت: طرح های ۲.۵ میلیون تنی سناآباد(توسعه ملی) و ۵ میلیون تنی فولاد سنگان تا اختتام امسال به بهره برداری خواهد رسید. وی در بخش دیگری از سخنان خود از اشتغال ۷ هزار نفری در منطقه معدنی سنگان آگاهی داد و اظهار داشت: با راه اندازی ۲ طرح توسعه در سنگان و همین طور شروع به كار پیمانكاران استخراج و باطله بردای، تا اختتام امسال میزان اشتغالزایی مجتمع سنگان به ۹ هزار نفر خواهد رسید.
مدیر مجتمع سنگان اشاره كرد: عمده برنامه جذب نیروی كار در مجتمع، متوجه بومیان و ساكنان شرق كشور خواهد بود. وی اظهار داشت: مجتمع سنگان علاوه بر تامین خوراك، برنامه های توسه ای خود در زمینه تامین زیرساخت های منطقه را در دستور كار قرار داده است؛ همین طور امسال یك مسیر ۱۴۰ كیلومتری با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان از سنگان تا تربت حیدریه با مشاركت وزارت راه و شهرسازی و شركت های مستقر در سنگان، شروع شد.
مدیر مجتمع سنگان همین طور از راه اندازی یك جاده ۱۶ كیلومتری از محل معدن به سنگان آگاهی داد و در این زمینه اعلام نمود: این مسیر ۱۶ كیلومتری با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی در حال راه اندازی است.
كشف ذخایر سنگ آهن در عمق ۱۲۰۰ متر
مدیر مجتمع سنگان همین طور از برنامه كشف ذخایر سنگ آهن در عمق ۱۲۰۰ متر آگاهی داد و اظهار داشت: برنامه اكتشاف در محدوده ای ۱۶ كیلومتری هدفگذاری شده است.
وی اضافه كرد: با ذخایر جدید و ۲۰ هزار متر مغزه گیری به روش «وایر لاین» و ۲۰ هزار متر در سطح آنومالی های سنگان و اطراف این شهرستان، زمینه افزایش ذخایر فعلی را فراهم خواهیم كرد. پرداخت حقوق دولتی
مدیر مجتمع سنگان در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان حقوق دولتی این مجتمع طی سال قبل آگاهی داد و اظهار داشت: امسال نیز بدهی مجتمع سنگان در زمینه حقوق دولتی پرداخت شده است.
وی با اشاره به ارسال سالانه یك میلیون تن سنگ آهن به یك شركت داخلی اظهار داشت: در صورت موافقت دولت، آمادگی داریم تا مازاد سنگ آهن مجتمع در اختیار دیگر شركت ها قرار بگیرد.

1398/09/18
13:40:02
5.0 / 5
4067
تگهای خبر: تولید , دولت , سرمایه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی