وزیر صنعت:

قیمت خودرو كاسته می شود

قیمت خودرو كاسته می شود

به گزارش لوازم فلزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از موافقت با پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی خود به قطعه سازان اطلاع داد و اظهار داشت: طی ۵ ماه آینده التهاب بازار خودرو از بین می رود.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی با اشاره به پرداخت تسهیلات به خودروسازان، اظهار داشت: هفته گذشته شورای پول و اعتبار پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان را تصویب كرد تا شركت های خودروساز از این اعتبار برای پرداخت بدهی خود به قطعه سازان استفاده كنند. باآنكه ۵ هزار میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست اما می تواند مشكل خودروسازان را تا حدودی رفع كند.
این عضو كابینه دولت اظهار نمود: مقرر است به هر خودروساز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت گردد تا این اعتبار در اختیار قطعه سازان قرار گیرد؛ روند تخصیص این اعتبار همانند ۴ هزار میلیارد تومانی است كه پارسال پرداخت گردید.
اولویت پرداخت بدهی به قطعه سازان غیروابسته به خودروسازان
وی افزود: ۵ هزار میلیارد تومان در وهله نخست به قطعه سازانی پرداخت می شود كه جزو زیرمجموعه خودروسازان نبوده و به معنای واقعی خصوصی هستند چونكه بعضی از قطعه سازان زیر مجموعه خودروسازان هستند.
رحمانی، پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی آنها به قطعه سازان را عاملی برای تحرك در صنعت خودروسازی دانست و افزود: از آنجایی كه تولید خودروسازان افزایش یافته و عرضه به بازار بیشتر می شود، قیمت خودرو كاسته می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه در شرایط كنونی خودرو برای مردم به كالایی سرمایه ای تبدیل گشته و خرید به منظور حفظ ارزش پول صورت می گیرد، خاطرنشان كرد: هم اكنون تولید خودروسازان از ۴ هزار دستگاه خودرو عبور كرده و در صورت ادامه این روند در ۵ ماهه آینده التهاب بازار خودرو از بین رفته و آرامش به بازار برمی گردد.

1398/10/20
16:01:37
5.0 / 5
4375
تگهای خبر: بازار , تولید , خرید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی