سرپرست وزارت جهاد كشاورزی:

الك خرید تضمینی گندم برای ارتقای كیفیت، استاندارد شد

الك خرید تضمینی گندم برای ارتقای كیفیت، استاندارد شد

لوازم فلزی: سرپرست وزارت جهاد كشاورزی با رد وجود ضایعات در گندم های خریداری شده، علت استانداردسازی الك خرید تضمینی گندم را ارتقای كیفیت آن اعلام نمود.



عباس كشاورز در حاشیه "گردهمایی ملی مدیران ستادی و استانی سازمان مركزی تعاون روستایی ایران" در پاسخ به این پرسش ایسنا كه با استاندارد شدن الك خرید تضمینی گندم، از این به بعد شاهد وجود ضایعات در گندم خرید تضمینی نخواهیم بود؟ اظهار داشت: ضایعات (مطرح شده) قبلی هم وجود خارجی نداشت.

وی در پاسخ به اینكه "اگر ضایعات وارد گندم خرید تضمینی نمی شد، پس چرا اخیرا اعلام گردید كه الك خرید تضمینی گندم استاندارد شده است؟"، اظهار نمود: استاندارد شدن الك (خرید تضمینی گندم) برای ارتقای كیفیت آن صورت گرفت.

بازار گوشت گوسفند متعادل است

همچنین سرپرست وزارت جهادكشاورزی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینكه واردات بی رویه گوشت ممكنست دامداران را متضرر كند و چه برنامه ای برای آن دارید؟، اظهار نمود: بهار سال جاری و اواخر سال قبل قیمت گوشت بالا رفت. دامداران برای سود بیشتر دام زنده گران خریداری و پروار كردند. مصادف با پرواربندی آنها، قیمت عرضه گوشت پایین آمد و آنها اهتمام كردند مدیریت كنند تا قیمت متعادل تر شود.

وی افزود: دراین زمینه در آخرین گزارشی كه برای وزیر صمت فرستادم، پیشنهادم این است كه برای ذخایر راهبردی گوشت می توانیم از این خرید استفاده نمائیم. در حقیقت با قیمت توافقی بین دامداران و تولیدكنندگان این مساله را پیش ببریم. در آخرین دستور مشتركی كه اشاره كردم مقرر است كه نماینده تشكل ها با همكاران ما و معاونت بازرگانی وزارت صمت، جلسه ای را سازمان حمایت داشته باشند تا سر قیمت توافق كنند و خرید داخلی شود.

كشاورز افزود: واردات گوشت با ارز نیمایی است و دولت انجام نمی دهد. واردات گوشت گوسفند حدودا در حال توقف است و بازار متعادل بوده و واردات صورت نمی گیرد.





منبع:

1398/10/23
21:52:57
5.0 / 5
4397
تگهای خبر: استاندارد , بازار , تولید , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی