تحریم تنها درد مردم نیست!

تحریم تنها درد مردم نیست!

به گزارش لوازم فلزی یک کارشناس حوزه تحریم با اعلان اینکه دردی که مردم ایرانی تجربه می کنند تنها به تحریم ها برنمی گردد، اظهار داشت: بخش زیادی از مشکلات اقتصادی به مدیریت داخلی برمی گردد و برای مقابله با تحریم ها باید به سمت اقتصاد مستقل و خودکفا حرکت نماییم. همچنین، لازم است که ضعف های داخلی اقتصاد شناسایی و رفع شوند.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، امروز نشست «اقتصاد و نوآوری ایران در دوران تحریم» با حضور مسعود براتی_پژوهشگر حوزه تحریم و رستم قاسمی_ وزیر سابق نفت در دولت دهم در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اجرا شد.
در ابتدای جلسه، رستم قاسمی در پاسخ به اینکه «با وجود تحریم های بین المللی امکان توسعه برای کشور وجود دارد؟ اظهار داشت: از زمان انقلاب اسلامی تا حالا کشور در حوزه های مختلفی تحریم ها را تجربه کرده و از آن زمان تا حال حاضر کارهای بسیار نشدنی در زمینه سازندگی کشور انجام شده است. آمریکا در زمان جنگ ایران و عراق نتوانست از این طریق به اهداف خود برسد و تصمیم گرفتند تا جنگ اقتصادی مقابل ایران را شروع کنند.
قاسمی اضافه کرد: تحریم ظلم بزرگی است که بی تاثیر نیست اما بالاترین سطح توسعه در صنعت نفت کشور را در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ تجربه کردیم که خیلی بارز است که تحریم ها اثر نداشته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون ما در مقابل تحریم ها ایستاده ایم و فردی که در دوره تحریم ها پشت میز مدیریت نشسته است باید بتواند از راه های خطرناک و آتشین عبور کند.
قاسمی اضافه کرد: اینکه گفته می شود باید در تولیدات داخل به خودکفایی برسیم، به این معنا نیست که درهای کشور روی دنیا و محیط بین الملل بسته شود. کشور هم اکنون توانمندی در حوزه های مختلف چون صنعت دارد تا تحریم ها بی اثر شوند. باید برای تعامل با دنیا بجای واردات صادرات را مدنظر قرار دهیم.
وی با اعلان اینکه کشور همه معادن ترکیبی را داراست، بیان کرد: کالاهای مورد نیاز داخل باید در داخل کشور تولید شوند. کیفیت، سرعت و قیمت سه مولفه مدیریت اقتصاد داخلی است و فولاد ما با ترکیه در دنیا قابل رقابت نیست زیرا، به لحاظ قیمت، کیفیت و و رقابت به این محصول پرداخته نشده است.
در ادامه براتی_یک کارشناس حوزه تحریم - اظهار نمود: تحریم اصلی ترین بازار دولت آمریکاست و الان تحریم ها دارد به سمت سراریزی حرکت می کند در این دوره، باید اهتمام شود تا نظام بانکی اصلاح گردد. شدت تاثیر تحریم ها بر اقتصاد نسبت به عوامل داخلی کمتر است که باید ضعف های داخلی را شناسایی و آنها را رفع نماییم.
وی ادامه داد: دردی که مردم ایرانی تجربه می کنند تنها به تحریم ها برنمی گردد بلکه به مدیریت داخلی اقتصاد هم مربوط است.
براتی در آخر اظهار داشت: برای مواجه با تحریم ها باید به سمت اقتصاد مستقل و خودکفا حرکت نماییم زیرا، تحریم ها به شکلی طراحی می شوند که شما وابسته شوید. در وضعیت فعلی مذاکره نمی تواند تحریم ها را تغییر دهد بلکه باید موانع داخلی شناسایی و حل شوند.




منبع:

1399/11/14
22:30:41
0.0 / 5
845
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی