به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف كنندگان؛

پارینه فقط 240 هزار شكایت مردمی درباره كالا و خدمات ثبت گردید

پارینه فقط 240 هزار شكایت مردمی درباره كالا و خدمات ثبت گردید

به گزارش لوازم فلزی رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: در سال قبل 240 هزار و 42 فقره گزارش و شکایت مردمی درباب کالا و خدمات دریافت شد.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از وزارت صمت، عباس تابش گفت: در سال قبل ۲۴۰ هزار و ۴۲ فقره گزارش و شکایت مردمی درباب کالا و خدمات بوسیله ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت شده است.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: از مجموعه شکایات دریافت شده ۲۳۶ هزار و ۸۷۰ فقره معادل ۹۸ درصد قابل پیگیری و ۳ هزار و ۱۷۲ فقره معادل ۲ درصد غیر قابل پیگیری بوده است.
وی اشاره کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده ۸۳ هزار و ۸۰۴ فقره معادل ۳۵ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۱۲۷ هزار و ۷۷۴ فقره معادل ۵۳ درصد منجر به عدم احراز تخلف و ۲۸ هزار و ۴۶۴ فقره معادل ۱۲ درصد به سبب انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این که از این تعداد شکایات، ۲۱۰ هزار و ۲۲۱ فقره معادل ۸۷ درصد مربوط به کالا بوده است، اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۸۲۱ فقره مربوط به خدمات بوده که معادل ۱۳ درصد شکایات است.
تابش افزود: بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودرو های سبک و رستوران های غذاخوری است.
دریافت ۶۵ درصد از شکایات بصورت تلفنی
وی با بیان اینکه بیشترین شکایات برمبنای نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است، اظهار داشت: در رابطه با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۵۵ هزار و ۶۹۶ فقره معادل ۶۵ درصد بصورت تلفنی، ۳۶ هزار و ۳۷۰ فقره معادل ۱۵ درصد بصورت حضوری و ۴۷ هزار و ۹۷۶ فقره معادل ۲۰ درصد به طور کتبی بوده است.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: مجموع شکایات دریافتی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ (۲۵۷ هزار و ۵۴۸ فقره) کاهش ۷ درصدی داشته است و استان های تهران، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان های کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خوزستان و خراسان شمالی با کاهش شکایات مواجه بودند.
سهم ۸۸ درصدی شکایت های بررسی شده از کل شکایات قابل پیگیری
تابش بیان کرد: سهم شکایت های بررسی شده متخلف و غیر متخلف از کل شکایات قابل پیگیری در سال ۱۳۹۹ به میزان ۸۸ درصد بوده که نسبت به سال قبل آن (۱۳۹۸) یک درصد کاهش داشته است.
وی اعلام نمود: برمبنای تدابیر اتخاذ شده از مجموعه شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۷ هزار و ۲۱۷ فقر منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به تعزیرات و دیگر محاکم اجتناب شده است.


منبع:

1400/01/17
12:29:15
5.0 / 5
1034
تگهای خبر: تولید , خدمات , خودرو , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی