پشت صحنه فراخوان تعویض قطعات بخاری وظیفه یا لطف در حق مشتری!

پشت صحنه فراخوان تعویض قطعات بخاری وظیفه یا لطف در حق مشتری!

لوازم فلزی: در بسیاری کشورها فراخوان های ایمنی محدود به خودرو های جدید است، اما ایران خودرو برای کسب رضایت مشتریان تمام خودرو های 24 سال گذشته را مدنظر قرار داده و این را وظیفه خود می داند نه لطف به مشتری.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از مهر، در شرایطی که صنعت خودروسازی ایران طی دهه های گذشته با انتقادهای فراوان در حوزه کیفیت، ایمنی و خدمات بعد از فروش مواجه بوده، تحولات اخیر در گروه صنعتی ایران خودرو بعد از واگذاری مدیریت به بخش خصوصی بدنبال تغییر پارادایم اساسی است. صنعت خودرو در مرحله ای قرار گرفته که نه فقط پیشرفت کیفیت محصولات، بلکه رضایتمندی مشتریان و پاسخگویی شفاف لازمه بقای شرکت است و بس. اما چرا؟! دلیل این مهم پر واضح است بخش خصوصی به دنبال رضایت مشتری است که مشتری پایدار داشته باشد و با درآمد پایدار بتواند چرخه تولید و فروش را به سوی سود دهی ببرد و مانع از ورشکستگی شود در مقابل بخش دولتی در اصل پاسخگوی زیان ناشی از کیفیت محصول نیست، چونکه زیان توسط دولت جبران می شود. ماجرای فراخوان ۲۰۶.۲۰۷ چه بود؟ تعویض رایگان «قطعه محافظ سیستم گرمایشی» در محصولات خانواده ۲۰۶ (پژو ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا) یعنی همه ماشین های ساخته شده از ۲۴ سال پیش تا حالا این قطعات چه مشکلی داشتند؟ ۱. هر قطعه در صنعت خودروسازی دارای استاندارد زمانی و کیفی مشخصی است و با استفاده از قطعه ایرادات ان مشخص می شود و با بالارفتن عمر استفاده بویژه بالاتر از ۱۰ سال، قسمتی از قطعات فرسوده می شود. ۲. از اواخر دهه ۱۳۹۰ گزارش های پراکنده ای درباره ی نشت آب داغ از رادیات بخاری از سمت راننده در تعدادی خودرو های خانواده ۲۰۶ در فضای مجازی و سیستم های رسیدگی به شکایات ثبت شده بود ۳. قطعه رادیات بخاری در خودرو های ۲۰۶ و ۲۰۷ سمت کنسول وسط خودرو نزدیک پای راننده خودرو جانمایی شده بوده و گاهی در اثر استفاده نادقیق (نریختن ضد یخ و رسوب گیری رادیات) یا مراجعه به شبکه تعمیرگاهی غیر اصولی، در گذر زمان با مشکل رسوب یا گرفتگی مواجه میشده و پس از نشتی آب داغ، قطعه محافظی که روی آن نصب بوده و البته طراحی و استاندارد تولید پژو را هم داشته، نمیتوانسته جلوی آب داغ را بگیرد و ممکنست حرارت ان پای راننده را بسوزاند. چرا حالا نسبت به تعویض این قطعه اقدام شد؟ در اصل در زمستان از بخاری خودرو استفاده می شود و هم اکنون زمانی است که مدیریت جدید ایران خودرو به این نتیجه رسید که پیش از شروع زمستان و استفاده از بخاری باید مشکل این نوع ماشین ها با بیان رسمی وشفافیت در مبحث نسبت به تعویض ان اقدام می گردید تا مشکل برای دارنندگان این خودرو ها ایجاد نشود. فراخوان ایران خودرو چیست؟ ۱. تعویض ۱۰۰ درصدی رایگان قطعه مذکور در تمام خودرو های ساخته شده خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا از سال ۱۳۸۰ تابحال در بالاتر از ۶۰۰ نمایندگی مجاز ۲. پوشش بالاتر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو (از ۲۴ سال پیش تاکنون) نکته قابل توجه: در خیلی از کشورهای دنیا، فراخوان های ایمنی به طور معمول محدود به خودرو های جدید ساخته شده یا در نهایت یکسال اخیر است. اما مدیریت بخش خصوصی در ایران خودرو برای کسب رضایت مشتریان تمام خودرو های ۲۴ سال اخیر را هدف قرار داد و این را وظیفه خود می داند نه لطف درحق مشتری

1404/08/28
11:11:52
5.0 / 5
24
تگهای خبر: استاندارد , تولید , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است (1396 - 1404)

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی ، ارائه اطلاعات جامع در مورد همه لوازم فلزی ، صنعتی خانگی تاسیساتی