معاون هماهنگی توانیر:

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای تولید نیروگاه ها

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای تولید نیروگاه ها

لوازم فلزی: معاون هماهنگی توانیر اظهار داشت: در وضعیت فعلی مصرف برق ایران سه برابر متوسط مصرف دنیاست.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، محمودرضا حقی فام در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید و اسبق شركت توزیع برق استان اردبیل اظهار نمود: شبكه برق ایران چهاردهمین شبكه بزرگ دنیاست و در مقایسه با كشورهای اروپایی و كشورهای دنیا بزرگترین تجهیزات برقی را دارا هستیم.
وی با اشاره به اینكه ۳۵ میلیون مشترك را در كل كشور تامین می نماییم، تصریح كرد: ما با مدیریت شبكه به هم پیوسته برق در كشور متوسط خاموشی را در سال ۹۵ به ۲.۵۴ دقیقه رسانده ایم و حدودا در طول سال این میزان برای هر نفر یك هزار دقیقه خاموشی است.
معاون هماهنگی توانیر با یادآوری اینكه طبق پیش بینی ها امسال در نظر داریم تا متوسط خاموشی ها را به دو دقیقه كاهش دهیم، بیان كرد: این امر پیشرفت بزرگی در بخش خاموشی هاست.
حقی فام هدف اصلی توانیر را كاهش تلفات برق در تمامی واحدها و استان ها اعلام نمود و اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات میزان تلفات بخش توزیع ۱۰.۶ دهم درصد است كه تلاش می نماییم این میزان تلفات را در بخش توزیع تك رقمی نماییم و به رقم ۷ تا ۸ درصد تقلیل دهیم كه یك رقم اقتصادی برای كشور به حساب می آید.
وی خاطرنشان كرد: در زمان پیك بار در سال قبل بیش از ۵۵ هزار مگاوات تامین برق داشتم كه ركورد بزرگی برای كشور به حساب می آید.
معاون هماهنگی توانیر صنعت برق را یك صنعت یكپارچه در تمام بخش های اعلام نمود و اضافه كرد: ما در تمام برهه های حساس كشور چه در زمان جنگ و چه در زمان تحریم با حداقل امكانات توانستیم نیاز مردم را به برق تامین نماییم و در وضعیت فعلی هم كه صنعت برق هدف اصلی دشمن بوده است مقاومت توانیر و صنعت برق ایران مثال زدنی بوده است.
حقی فام با تاكید بر اینكه در جال حاضر توزیع برق ایران هیچ وابستگی به كشورهای خارجی ندارد و از نظر نرم افزاری و سخت افزاری نیازی به هیچ كشوری نداریم، بیان كرد: ما هم اكنون در سطح جهانی اقدام به تولید نیروگاه های مختلف می نماییم كه این نشان از خودكفایی و عزم راسخ ایران در رسیدن به مراحل پیشرفت و تعالی در حوزه صنعت برق است.
وی تحولات روبه جلو در صنعت برق كشور را خاطرنشان كرد و اظهار نمود: ما انتظار داریم در تمامی استان ها شاخص های بهبود شبكه را شاهد باشیم.
معاون هماهنگی توانیر با اشاره به اینكه در تمام استان ها و شركت های توانیر باید برنامه های استراتژیك مدون شده و فعالیت های صورت گرفته در برنامه های بلندمدت، میان مدت و كوتاه مدت تدوین شود، تصریح كرد: شركت توزیع برق اعتبارات جامعی را برای تقویت شبكه و به حداقل رساندن خاموشی ها در نظر گرفته و مسئولان در تمام استان ها باید نسبت به شرایط طبیعی و اقلیمی برنامه های پیشگیرانه و تقویتی خویش را تنظیم و تدوین كنند.
حقی فام هدفگذاری در جهت كاهش تلفات برق را هم خاطرنشان كرد و اضافه كرد: خدمات عرضه شده به مردم باید سالم و دارای سلامت اداری بوده و سرعت پاسخگویی به مردم باید در تمام واحدها رضایت بخش باشد.
وی با تاكید بر افزایش خدمات غیرحضوری در استان ها بیان كرد: توسعه پایدار در تمامی مناطق باید با عنایت به شاخص های مطرح شده در توانیر اجرایی شده و وظیفه خویش را در تمامی حوزه ها به نحو احسن انجام دهیم.
معاون هماهنگی توانیر همگرایی بین نیروهای توزیع برق را در خدمات رسانی منحصربفرد به مردم مهم ارزیابی كرد و اظهار داشت: اردبیل در خیلی از شاخص های در كشور رتبه مناسب و بالایی را به خود اختصاص داده و این در سایه تعاملات مسئولان شركت توزیع اردبیل و كارشناسان و كاركنان آن است.
حقی فام با تاكید بر اینكه صنعت برق باید در استان ها سرپا بوده و اندك تزلزلی در عرضه خدمات به مردم وجود نداشته باشد، تصریح كرد: صنعت برق یك صنعت زیرساختی است و برای نگهداری مناسب سیستم ضروری می باشد برنامه ریزی های مدون و از پیش تعیین شده ای را داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تولید و مصرف انرژی در كشور اشاره نمود و اظهار داشت: در وضعیت فعلی ایران سه برابر كل دنیا و ۱۴ برابر ژاپن مصرف برق دارد كه خسارت جبران ناپذیری را به منابع كشور وارد می نماید كه نیاز است در این زمینه مدیریت مصرف و مدیریت منابع در نظر بگیریم.
معاون هماهنگی توانیر مدیریت مصرف را مهمترین عنصر در كاهش مصرف بی حد انرژی در كشور اعلام نمود و اضافه كرد: در جهت تامین برق در پیك بار در كشور بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده تا تنها ۳۰۰ ساعت برق تولید كرده تا مردم با محدودیت مواجه نشوند.
حقی فام مدیریت مصرف و مدیریت پیك بار را یك ضروریت دانست و تصریح كرد: در كشور به ازای هر كیلووات ساعت ۶۶ تومان از مشتركین دریافت می گردد در حلی كه ما برای تامین این میزان برق بالغ بر ۹۵ تومان هزینه می نماییم كه این نشانگر عدم تعادل اقتصادی در صنعت برق است كه اگر در بخش وصول مطالبات نتوانیم به درستی وارد شویم بیشترین صدمه را در بخش تامین منابع شاهد خواهیم بود.



1396/11/16
15:35:28
5.0 / 5
5137
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی