یك مقام مسئول اعلام كرد:

رشد و شكوفایی استعدادهای نهفته برای تولید فرش اصیل دستباف

رشد و شكوفایی استعدادهای نهفته برای تولید فرش اصیل دستباف

لوازم فلزی: قائم مقام مركز ملی فرش ایران اظهار داشت: رشد و شكوفایی استعدادهای نهفته، برای تولید فرش اصیل و حفظ اصالت فرش دستبافت ضروری می باشد.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از مهر، مجتبی فیض الهی، قائم مقام مركز ملی فرش ایران در مورد معرفی فرش های برتر در جشنواره فرش برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران اظهار داشت: یكی از بزرگترین رخدادهایی كه نه تنها در ایران بلكه در جهان منحصر به فرد است، برگزاری نمایشگاه فرش دستباف در ایران و نمایشگاههای بین المللی تهران است كه این نمایشگاه همه ساله، از ابتدای شهریورماه به مدت هفت روز برگزار می گردد و امسال هم همانند طبق سنوات گذشته، از سوم تا نهم شهریورماه در حال برگزاری است كه در مساحتی به وسعت بیش از ۳۰ هزار مترمربع و تعداد بیش از ۷۰۰ مشاركت كننده، از سراسر كشور كه بهترین و نفیس ترین دستاوردهای خویش را به معرض نمایش می گذارند به روی بازدیدكنندگان باز است.
قائم مقام مركز ملی فرش ایران اضافه كرد: در این نمایشگاه، برنامه های متنوعی در جهت ارتقای جایگاه هنر-صنعت فرش دستباف ایرانی و فرهنگ سازی به مرحله اجرا درمی آید كه بر این اساس، می توان به هشتمین جشنواره فرش برتر اشاره نمود كه در آن، مشاركت كنندگان بهترین دستبافته های خویش را جهت شركت در مسابقه به مركز ملی فرش ایران تحویل داده و این فرش ها از جانب داوران مجربی كه از جانب مركز ملی فرش ایران انتخاب و در قالب یك ستاد، تشكیل شده است، مبادرت به ارزیابی می شوند.
وی خاطرنشان كرد: معرفی فرش برتر با هدف معرفی تنوع و خصوصیت های فرش دستباف صورت گرفته تا در كنار آن، ترغیب تولیدكنندگان و فروشندگان فرش دستباف برای تولید فرش های باكیفیت و مرغوب در جهت غلبه بر رقبای خود در بازارهای جهانی صورت گیرد، ضمن اینكه تولید انگیزه برای نوآوران، خلاقان و ترغیب در رشد و شكوفایی استعدادهای نهفته برای تولید فرش اصیل و حفظ اصالت فرش دستبافت هم همچون دیگر خصوصیت های این جشنواره است؛ در نهایت برای تقویت بازار و بازاریابی برای فرش دستباف هم گام هایی برداشته شده است.
به گفته فیض الهی، انتخاب هیات داوران، تدوین فراخوان برای انتخاب فرش برتر برای مشاركت كنندگان در نمایشگاه هم صورت گرفته كه بعد از تحویل فرش ها و انجام داوری، فرش های برتر انتخاب و برای بازدیدكنندگان به نمایش گذاشته می گردد.
وی تصریح كرد: در فرآیند انتخاب فرش برتر، مسابقه در دو گروه كلی برگزار شده كه بر مبنای آن، مشاركت كنندگان در این مسابقه بایستی فرش های خویش را به یكی از این بخش ها به دبیرخانه جشنواره معرفی می كردند، به نحوی كه گروه فرش های معاصر در بخش های هشت گانه و فرش‎ های قدیمی در بخش های چهارگانه هم پیگیری می گردد.
فیض الهی در توضیح مطلب اظهار داشت: گروه فرش های معاصر را فرش های زیر ۴۰ سال شامل عشایری كلاسیك، گبه عشایری، روستایی، كلاسیك شهری كه از شمار تا ۳۵ درصد، كلاسیك شهری با رج شمار ۳۵ تا ۵۰ درصد و با رج شمار بیش از ۵۰ رج، تشكیل می دهند.
وی تصریح كرد: گروه فرش های قدیمی كه بالای ۴۰ سال قدمت دارند هم شامل فرش های عشایر كلاسیك، گبه عشایری، فرش روستایی و كلاسیك شهری باف هستند.
فیض الهی اظهار داشت: همچون برنامه های دیگر مركز ملی فرش در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستبافف نمایش فرآیند تولید فرش برای فرهنگ سازی عمومی است كه در این برنامه، مركز ملی فرش ایران به بازدیدكنندگان و مخاطبان، مراحل تولید یك فرش را از مرحله نخ ریسی تا تولید كالای زیبایی به نام فرش به معرض نمایش می گذارد.

1397/06/07
14:44:39
5.0 / 5
4673
تگهای خبر: بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی