جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد؛

جریمه ۱۵ میلیون تومانی برای صنوفی كه سربازان غایب رابه كارمیگیرند

جریمه ۱۵ میلیون تومانی برای صنوفی كه سربازان غایب رابه كارمیگیرند

لوازم فلزی: جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: دستگاه ها و صنوفی كه مشمولان غایب و فراری را به كار بگیرند در مرتبه اول ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مرتبه دوم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از مهر، سردار ابراهیم كریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اجرای قانون در مورد مشمولان با ۸ سال غیبت و جریمه این افراد كه تا آخر سال ۹۷ اجرا می شود، اظهار داشت: مشمولان غایب امكان استخدام ندارند و جریمه كارگاه ها و صنوفی كه این افراد را به كار بگیرند در قانون مشخص شده است.
وی افزود: شركت های خصوصی و دولتی و صنوف مختلف، دستگاه های نظامی و غیرنظامی اجازه به كارگیری مشمولان غایب و فراری را ندارند و در صورت انجام چنین عملی در بار نخست ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مرتبه دوم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.
كریمی افزود: تابحال حدود ۶۰۰ هزار نفر برای پرداخت جریمه غیبت سربازی طی چهار سال قبل ثبت نام كرده اند كه از این تعداد تابحال ۴۴۴ هزار نفر كارت آخر خدمت خویش را دریافت كرده اند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح كرد: بزودی یك سامانه آنلاین با همكاری وزارت كار اجرایی می گردد تا به محض به كارگیری و پرداخت حق بیمه برای مشمولان غایب و فراری سازمان وظیفه عمومی از این مورد آگاه شده و موارد را پیگیری كند. البته تعقیب، شناسایی و دستگیری مشمولان غایب و فراری در قانون پیش بینی شده كه در شرایط فعلی نیازی به اجرای آن وجود ندارد.
وی افزود: سال قبل ۴.۵ میلیون پیامك برای مشمولان غایب ارسال كردیم تا بدانند پلیس از شرایط آنها آگاه است.
وی در مورد برخورد با كسانی كه با وجود داشتن هشت سال غیبت در طرح جریمه ثبت نام نكرده اند، اظهار داشت: كسانی كه غیبت بالای هشت سال دارند از سال آینده نمی توانند به راحتی به كشور وارد یا خارج شوند. كمیته هایی در حال بررسی مبحث است تا نحوه جریمه این افراد را مشخص نماییم. همینطور مشمولان غایب اجازه خروج از كشور را ندارند و حتی وام بانكی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

1397/07/03
15:00:13
5.0 / 5
4483
تگهای خبر: دولت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی