همتی اعلام كرد:

سیاست بانك مركزی در مورد عملیات بازار باز

سیاست بانك مركزی در مورد عملیات بازار باز

به گزارش لوازم فلزی رئیس كل بانك مركزی با انتشار یادداشتی در فضای مجازی، سیاست بانك مركزی در مورد عملیات بازار باز را شرح داد.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از مهر، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در مورد عملیات بازار باز، یك نكته را باید تاكید كنم؛ این بازار علاوه بر اینكه، امكان معاملات اوراق بهادار دولت را بین بانك ها، و بین بانك مركزی و بانك ها فراهم می آورد.
نكته بسیار مهم این است كه در واقع اوراق بهادار دولتی را مشخصاً به دارایی هایی بدون ریسك تبدیل می كند، ولی همزمان نرخ تنزیل در بازار در چارچوب دامنه نرخ سود تعریف خواهد شد.
به بیان دیگر، آنچه كوشش برای اجرای آن است، شكل پیش رفته عملیات سیاست پولی است كه همزمان نه تنها معاملات اوراق و نحوه تعامل بانك مركزی با بانك ها را سامان خواهد داد، بلكه با عنایت به مسیر تورمی كه بانك مركزی ترسیم خواهد كرد، دامنه تعیین شده نرخ سود، سامان ساختار یافته ای به نرخ سود خواهد داد تا نرخ ها از حول و حوش یك بازه، زیاد و كم نشوند.
بدون این دامنه، آشفتگی زیادی در نرخ های بین بانكی امكان دارد به وجود آید، كه با ترتیباتی كه گفتم این مشكل به وجود نخواهد آمد و بانك مركزی خواهد توانست با قدرت سیاست های خویش را اجرا نماید.

1398/02/02
22:31:30
5.0 / 5
4285
تگهای خبر: بازار , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی