صادرات میكرو ارگانیسم های ساخت ایران به چند كشور

صادرات میكرو ارگانیسم های ساخت ایران به چند كشور

لوازم فلزی: یك شركت دانش بنیان كه نخستین و تنها تولیدكننده مكمل های غذایی تولید شده از میكروارگانیسم های مفید می باشد، موفق شد برای نخستین بار این محصولات را به چند كشور صادر كند.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، مریم تاج آبادی ابراهیمی، مدیر عامل این شركت دانش بنیان با بیان این كه پروسه استخراج و عمل آوری این میكروب های مفید از منابعی مانند میوه و لبنیات برای نخستین بار بومی سازی شد، اظهار داشت: شركت ما نخستین واحد صنعتی تولیدكننده پروبیوتیك در كشور است كه با هدف تولید میكروارگانیسم های كاربردی در صنایع غذایی و فرآورده های بیولوژیك تاسیس شد. این شركت با ظرفیت سالیانه بالغ بر ۷۰۰۰ تن، انواع محصولات مانند استارترهای لبنی، پروبیوتیك های انسانی (غذایی و مكمل های دارویی)، انواع پروبیوتیك های دام، طیور و آبزیان، فرآورده های بیولوژیك و سایر محصولات میكروبی را تولید و به بازار عرضه می كند. مكمل های تولیدشده از میكروارگانیسم های تولید ده در شركت كاربردهای مختلفی همچون درمان مشكلات گوارشی و كمك به تعدیل سیستم ایمنی بدن دارند.
وی ادامه داد: ما نخستین تولیدكننده پروبیوتیك های حوزه دام، طیور و آبزیان با مجوز سازمان دامپزشكی در منطقه هستیم. خیلی از این محصولات هم اكنون به عراق و دیگر كشورهای منطقه صادر می شود. همین طور موفق شدیم برای نخستین بار جهت جلوگیری از بیماری آبزیان، از این میكروارگانیسم ها واكسن تولید نماییم. علاوه بر این توانستیم تنها تولیدكننده بایودیابت در كشور باشیم كه بعنوان مكمل در درمان بیماران دیابتی موثر است. تقریباً تمام محصولات ما ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر از محصولات وارداتی عرضه می شود و در كشور، تنها رقیب ما واردكننده ها هستند.
تاج آبادی اضافه كرد: در عرصه مكمل های پروبیوتیك دام و طیور و آبزیان قریب ۷۰ درصد بازار را در اختیار داریم و ۳۰ درصد بقیه در اختیار واردكنندگان قرار دارد. برای نخستین بار موفق شدیم كه محصولاتمان را به كشورهای مختلفی مانند عراق، آذربایجان و لبنان صادر نماییم. در آینده نیز می خواهیم شعاع صادراتی خودرا توسعه بخشیم و كشورهای بیشتری را به مقاصد صادراتی شركت اضافه نماییم.
مدیرعامل این شركت دانش بنیان اشاره كرد: به جهت اینكه همواره پویایی در تولید را حفظ نماییم و ابتكار عمل را در دست داشته باشیم، شتاب دهنده لاكتوویژن را تاسیس كرده ایم و در آن از صاحبان فكر و ایده، متخصصین و مهندسان جوان زیست فناوری دعوت كرده ایم تا افكار و طرح های خودرا با شركت ما در بین بگذارند و در صورت وجود بستر مناسب این افكار و ایده ها را تجاری سازی خواهیم كرد.





منبع:

1398/07/06
23:23:45
5.0 / 5
4412
تگهای خبر: بازار , تولید , شركت , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی