وزیر صنعت:

واردات كشور روند كاهشی دارد

واردات كشور روند كاهشی دارد

لوازم فلزی: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه آمار واردات كشور روند كاهشی دارد و این جهت گیری اصلی وزارت صمت در این حوزه می باشد، از رشد 1.5 میلیون تنی صادرات فولاد در 6 ماه نخست امسال آگاهی داد.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه گفت: درانتها سال ۹۷ بطور میانگین ۲۲ درصد كاهش واردات داشتیم كه این عدد در كالاهای مصرفی بیشتر از ۳۱ درصد و در كالاهای واسطه ای و سرمایه ای بیشتر از ۱۶ درصد بوده است.
وی افزود: این سیاست بعنوان یك رویكرد كلی و با هدف تقویت و رونق تولیدات داخلی تداوم خواهد داشت.
رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های صادراتی مواد خام معدنی از طرف این وزارتخانه، اشاره كرد: امروز تكمیل زنجیره تولید صنایع مختلف اعم مس، فولاد، آلومینیوم و...، با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولیدات، در دستور كار ویژه وزارت صمت است.
وی اشاره كرد: در قالب همین برنامه در ۶ ماه نخست امسال بیشتر از ۶ میلیون تن صادرات فولاد داشتیم كه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر از ۱.۵ میلیون تن افزایش پیدا كرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در كالاهای استراتژیك نیز تامین نیاز داخل و ثبات قیمت ها، همسو با سیاست های توسعه صادرات دنبال می شود و حتما دقت لازم را به خرج می دهیم تا توازن این دو اولویت به هم نخورد.
رحمانی اضافه كرد: حفظ منافع مردم، رویكرد اصلی وزارت صمت در همه فرآیندهای تصمیم گیری است و در تمامی موارد، دریافت و اعمال حداكثری نظرات كارشناسی تشكل های بخش خصوصی یك مبنا و اصل غیرقابل تغییر در این وزارتخانه است.
وی با اشاره به اقدامات گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معادن، اشاره كرد: توسعه معادن پس از اكتشاف، نیازمند تامین زیر ساخت های لازم است كه انتظار داریم دستگاه های مسئول در این خصوص همراه تر از گذشته عمل كنند.
وزیر صمت اشاره كرد: یكی از بخش هایی كه می تواند جایگزین مناسب برای اقتصاد نفتی باشد، همین معادن و صنایع معدنی است كه امیدوارم به میزان اهمیت این حوزه سایر دستگاه ها نیز در تامین زیر ساخت های لازم گام های بیشتری بردارند.
رحمانی اشاره كرد: مقام معظم رهبری بارها به عناوین مختلف اهمیت تولید و رونق آنرا گوشزد فرموده اند، پس انتظار می رود همه بخش ها شامل بانك ها، دستگاه های خدمات رسان، تامین اجتماعی، مالیات، بورس و...، با عنایت ویژه به منویات ایشان، همراهی بیشتر و سازنده تری با بخش تولید و صنعت كشور داشته باشند.


منبع:

1398/08/05
21:47:24
5.0 / 5
4199
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی