عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران:

دولت با بی پولی روبه رو شده است

دولت با بی پولی روبه رو شده است

لوازم فلزی: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، معتقد می باشد اگر امروز كشور میان دو گزینه فعال كردن اقتصاد یا تداوم قرنطینه با تردید روبه رو شده، به سبب عدم توجه به مسائل كلان در طول سال ها و دهه های اخیر است.


سید رضی حاجی آقامیری در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: آنچه كه امروز قطعی به نظر می آید مشكلات دولت در تأمین منابع مالی لازم است. در كنار محدودیت های روز مانند تحریم ها، ما علت این مساله را باید در عملكرد كشور در سال ها و دهه های اخیر بررسی نماییم.
به قول وی، تمامی دولت های گذشته، فرصت این را داشتند تا با یك آینده نگری، ظرفیتی را برای روزهای دشوار مانند آنچه در كرونا شكل گرفته كنار بگذارند تا امروز امكان استفاده از آن چه برای دولت و چه برای مردم فراهم گردد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینكه محدودیت ها، دولت را ناچار به اتخاذ سیاست های دشوار می كند، بیان نمود: از سویی اقتصاد ما احتیاج به فعالیت دارد، چونكه در غیر این صورت منابع مالی لازم و كافی برای تعطیلی طولانی مدت را نداریم و از طرفی كارشناسان تذكر می دهند كه هرگونه تصمیم عجولانه در عبور از قرنطینه می تواند به دشواری های جدید منجر شود.
آقامیری افزود: در چنین شرایطی مدیریت فاصله گذاری اجتماعی در مناطق مختلف كشور هم دشوار است و اگر در این مرحله اشتباهی مرتكب شویم، موج بعدی بیماری می تواند صدمه ای جدی تر به اقتصاد كشور وارد كند.
وی با تاكید بر ضرورت تمركز بر شرایط داخلی و عملكرد ایران در مقابله با این بیماری، تصریح كرد: در شرایط فعلی، هر كشوری به تناسب موقعیت اقتصادی خود تصمیماتی را می گیرد و ما هم باید تلاش نماییم بر مبنای واقعیت ها بهترین تصمیم را بگیریم. در این فرآیند حتی جان یك ایرانی هم اهمیت فراوانی دارد و چه در اقتصاد و چه در سایر بخش ها این اصل مهم نباید فراموش شود.
به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، با دستور دولت، فعالیت برخی صنوف در سطح كشور از ۲۳ فروردین و در تهران از ۳۰ فروردین از سر گرفته شده است. دولت اعلام نموده فعلا تنها اصناف كم خطر مجاز به فعالیت خواهند بود.




منبع:

1399/01/31
21:52:33
5.0 / 5
2849
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , اقتصاد , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی