طی اردیبهشت ماه انجام شد؛

تشکیل ۳۳ هزار پرونده تعزیراتی برای واحدهای صنفی متخلف

تشکیل ۳۳ هزار پرونده تعزیراتی برای واحدهای صنفی متخلف

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال به سبب تخلفات صنفی برای بیش از 33 هزار واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل شد.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از مهر، سید مجتبی سجادی جزی به اقدامات انجام شده سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها در بازرسی از بازار کالاهای اساسی در اردیبهشت ماه امسال اشاره نمود و گفت: باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده بمنظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و ضرورت برخورد با تخلفات اقتصادی، بازرسی های مستمر توسط اکیپ های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استانها صورت می گیرد و طی این مدت نیز ۱۷۰ هزار و ۷۸۶ مورد بازرسی در قالب طرح های مختلف نظارتی با حضور بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها و دیگر دستگاه های ذیصلاح انجام شده است.
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت افزود: نتیجه این بازرسی ها در همین مدت، منجر به تشکیل ۳۳ هزار و ۱۳۹ فقره پرونده و کشف ۳۸ هزار و ۸۱۸ مورد تخلف شده است.
این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح های نظارتی را بررسی قیمت ها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان کرد: آمار بازرسی های انجام شده طی این مدت نشانگر آنست که بیشترین بازرسی ها مربوط به کالاهای اساسی و راهبردی شامل فرآورده های پروتئینی همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ، محصولات لبنی، قند و شکر، روغن نباتی و … بوده و پرونده متخلفین بعد از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استانها قرار گرفته است.
سجادی جزی بار دیگر با تاکید بر این مساله که با هرگونه گران فروشی برخورد می نماییم اشاره کرد: یکی از ابزارهای خودکنترلی، درج قیمت است پس از مردم تقاضا می نماییم که برای مقابله با گرانفروشی و کم فروشی اقدام به امر خرید از واحدهایی صنفی کنند که نسبت به الصاق برچسب قیمت بر روی اجناس و ارائه فاکتور به مشتریان اقدام نمایند.
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت درباب طرق مختلف طرح شکایات از طرف شهروندان اعلام نمود: مردم با مراجعه به ستاد خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابعه می توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند البته وی سفارش کرد؛ شهروندان شکایات خودرا بوسیله تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به آدرس الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (124.ir) و اپلیکیشن آپ مطرح نمایند، چنانچه شکایت آنها قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.


منبع:

1401/04/07
23:38:03
5.0 / 5
588
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است (1396 - 1404)

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی ، ارائه اطلاعات جامع در مورد همه لوازم فلزی ، صنعتی خانگی تاسیساتی