ایران رتبه اول تولید غنچه گل محمدی و گلاب را در دنیا دارد

ایران رتبه اول تولید غنچه گل محمدی و گلاب را در دنیا دارد

به گزارش لوازم فلزی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: ایران ۷۰ درصد گل محمدی در جهان را تولید می کند. به ۳۶ کشور دنیا گلاب صادر می نماییم و در تولید غنچه گل محمدی و گلاب هم دارای رتبه اول در دنیا هستیم.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، حسین زینلی در همایش ملی روز گل محمدی و گلاب با اشاره به اینکه بدون دانش متمرکز نمی توانیم حرکت مدونی داشته باشیم، اظهار داشت: اگر مشکلی وجود دارد برای اینست که از تحقیقات حمایت نکردیم.
وی با اشاره به اینکه مسؤلان همواره در صحبت های خود به خام فروشی اشاره می کنند، اظهار داشت: دانش ما در قسمت تحقیقات به جایی رسیده است که می توانیم اسانس های مختلف را تولید نماییم و حتی ترکیبات را جدا نماییم. البته بخش تحقیقات باید چابک تر عمل کند.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۳۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گل محمدی داریم، اظهار داشت: از این میزان ۶۸ هزار تن گل محمدی تولید می شود. همینطور ایران ۷۰ درصد گل محمدی در جهان را تولید می کند. به ۳۶ کشور دنیا گلاب صادر می نماییم و در تولید غنچه گل محمدی هم دارای رتبه اول در دنیا هستیم. از طرفی سال قبل ۵۲۰ تن غنچه گل محمدی صادر کردیم.
زینلی همینطور اضافه کرد: در کشور یک تادو ماه پرورش گل محمدی داشتیم، اما هم اکنون به چهار ماه گسترش یافته است. در ۳۱ استان کشور پرورش گل محمدی داریم و گل محمدی سال جاری در کاشان کیلویی ۸۰ هزار تومان عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی قدرتمندی در کشور داریم، اضافه کرد: ولی متاسفانه همکاری منسجمی وجود ندارد. باید مجموعه واحد ایجاد کرد و متحد شد. سرمایه ها و نیروها را در این بخش در یک مسیر قرار داد که متاسفانه هنوز به وحدت رویه نرسیده ایم.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی همینطور اظهار داشت: سال جاری خیلی از محصولات گیاهان دارویی را زیر پوشش بیمه قرار داده ایم.
او در آخر اظهار داشت: ۷ تن اسانس نوع اول در کشور تولید می شود در حالیکه بلغارستان و ترکیه جمعا حداکثر ۵ تن اسانس نوع اول تولید می کنند.




منبع:

1403/02/24
09:06:04
5.0 / 5
296
تگهای خبر: تولید , سرمایه , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی