اقتصاد چین شگفتی آفرید

اقتصاد چین شگفتی آفرید

به گزارش لوازم فلزی، صادرات چین بر مبنای داده های گمرکی، در ماه مه با وجود تنش های تجاری با سریع ترین سرعت در بیشتر از یک سال قبل رشد کرد، باآنکه واردات کمتر از انتظارات تحلیلگران بود.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، صادرات چین در ماه مه ۷.۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد کرد و به ۳۰۲.۳۵ میلیارد دلار رسید که با سریع ترین سرعت از آوریل ۲۰۲۳ افزوده شد و با وجود تنش های تجاری از انتظارات بالاتر بود و واردات ۱.۸ درصد افزایش پیدا کرده است و به ۲۱۹.۷۳ میلیارد دلار رسید، نسبت به ۸.۴ درصد در آوریل جهش داشته است.
صادرات چین با سرعت بیشتری و برای دومین ماه در ماه مه رشد کرد که نشان داده است صاحبان کارخانه ها درحال یافتن خریداران خارج از کشور هستند و به اقتصاد کمک می کنند چونکه در کوشش برای بهبود پایدار می باشد. صادرات قوی سبب شد که مازاد تجاری چین به ۸۲.۶۲ میلیارد دلار افزایش یابد که از ۷۲.۳۵ میلیارد دلار در آوریل افزایش پیدا کرده است.
رشد صادرات در حالی رخ می دهد که چین با تشدید تنش های تجاری با ایالات متحده و اروپا مواجه می باشد. ایالات متحده درحال افزایش تعرفه بر خودرو های الکتریکی ساخت چین است در حالیکه اروپا درحال بررسی وضع تعرفه های مشابه است. بعید است که تعرفه های خارجی فورا صادرات را تهدید کند.
داده های گمرکی نشان داد که ارزش محموله های خروجی از دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه مه ۷.۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. اما واردات با سرعت کمتری ۱.۸ درصد نسبت به جهش ۸.۴ درصدی در ماه قبل افزوده شد که نشان دهنده شکنندگی مصرف داخلی است.
رقم صادرات از رشد پیشبینی شده ۶ درصدی در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان و افزایش ۱.۵ درصدی که در ماه آوریل مشاهده شد، پیشی گرفت. صادرات به ایالات متحده در دوره ژانویه تا مه در مقایسه با زمان مشابه سال قبل تنها ۰.۲ درصد رشد داشته است، در حالیکه صادرات به اتحادیه اروپا کاسته شده است و ۳.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاسته شده است.
فولاد، خودرو، لوازم خانگی و کشتی بیشترین رشد را در قسمت صادرات چین امسال داشته اند. خودرو ها با سریع ترین نرخ رشد داشته اند و چین ۲.۴ میلیون دستگاه خودرو در پنج ماهه اول سال صادر کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶.۸ درصد رشد داشته است.
بحران طولانی مدت بخش املاک همچنان بزرگترین مشکل اقتصاد چین است، چونکه اعتماد سرمایه گذاران و مصرف کنندگان پایین به مصرف داخلی لطمه می زند و فعالیتهای تجاری را تضعیف می کند. با این وجود، داده های تجاری باید به مقامات اجازه دهد تا به تلاشهای خود برای تقویت یک بهبود اقتصادی گسترده ادامه دهند.
تحلیل گران انتظار دارند چین اقدامات حمایتی بیشتری را در کوتاه مدت اعمال نماید، در حالیکه تعهد دولت برای تقویت محرک های مالی به تقویت تقاضای داخلی کمک می نماید.
طبق گزارش رویترز، صندوق بین المللی پول ماه گذشته پیشبینی رشد چین برای سال ۲۰۲۴ را مطابق با هدف رشد حدود پنج درصدی پکن ارتقا داد، اما در مورد خطرات ناشی از مشکلات بخش املاک برای اقتصاد اخطار داد.



1403/03/19
11:56:57
5.0 / 5
245
تگهای خبر: اقتصاد , چین , خرید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی