اینترنت پرسرعت جان پرندگان هلندی را گرفت!

اینترنت پرسرعت جان پرندگان هلندی را گرفت!

لوازم فلزی: اجرای مرحله آزمایشی اینترنت پرسرعت ۵G در هلند، جان خیل عظیمی از پرندگان را گرفت.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، در سال های اخیر تلاش اپراتورهای مخابراتی و غول های تكنولوژی برای توسعه فناوری شبكه اینترنت ۵G شدت گرفته و هریك از آنها در تلاشند تا با همكاری شركت های مخابراتی مناطق مختلف جهان وارد همكاری و مذاكره شوند.

اما حالا به نظر می آید بعد از آنكه غول های تكنولوژی متعددی در جهان شامل هواوی، نوكیا، زدتی ای، اریكسون، سامسونگ و خیلی از اپراتورهای مخابراتی تصمیم گرفتند كه به توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G بپردازند و در این خصوص سرمایه گذاری های كلانی كنند، حالا دانشمندان و پژوهشگران فعال در حوزه فناوری با انتشار یك گزارش به صورت مفصل عنوان كرده اند كه توسعه و برقراری شبكه اینترنت پرسرعت ۵G در جهان برای سلامتی انسان، حیوان و محیط زیست تهدیدات فراوان و خطرناكی را به وجود می آورد. آنها در ادامه این گزارش از جامعه بین المللی درخواست كرده اند كه جلوی گسترش این فناوری خطرناك را بگیرند در غیر این صورت تمامی گونه های جانوری و همین طور نسل بشر با خطرات جدی گسترده ای روبرو خواهند شد.

هم حالا خبر دیگری سپس اعلام این گزارش انتشار یافته است كه بر اطلاعات ذكر شده در گزارش مذكور صحه می گذارد و ثابت می كند كه برقراری اینترنت ۵G می تواند تا چه اندازه برای سلامتی بشر خطرآفرین باشد.

گزارش ها حاكیست كه تست و اجرای مرحله آزمایشی اینترنت پرسرعت ۵G در شهر لاهه هلند سبب شد كه صدها پرنده ساكن در این شهر به سبب انتشار امواج مخرب بكار رفته در این شبكه جان خودرا از دست بدهند.

دانشمندان و پژوهشگران بر این باورند كه تكنولوژی۵G از بخشی از طیف رادیویی به نام امواج میلیمتری استفاده می نماید كه این امواج خاصیت های منحصربفردی دارند كه یكی از آنها فركانس بالای آنهاست. این امواج به منظور انتقال اطلاعات با حجم بالا و سرعتی بسیار زیاد، باید فركانس بالایی باز داشته باشند. اما این در شرایطی است كه این نوع از امواج یكپارچگی خودرا در فاصله های طولانی از دست داده و از اجسام جامد به خوبی عبور نمی كنند.به همین خاطر برای جبران برد كوتاه و طول موج پایین این امواج میلیمتری، بر روی تمامی دستگاه های الكترونیكی و ابزارهای موردنظر حتی چراغ های راهنمایی و رانندگی و چراغ های خیابانی باز باید هزاران برج كوچك مخابراتی نصب شود تا در انتقال و جابجایی این امواج تداخلی احداث نشود. تعداد زیاد این برج های كوچك مخابراتی در سطح شهر است كه سبب نگرانی دانشمندان فعال در حوزه فناوری، پزشكی و محیط زیست شده است و باعث شده كه دولت ها و شركت های مخابراتی در توسعه این فناوری به تردید بیفتند.

براساس گزارش كازویك، بدین سبب واضح به نظر می آید كه چرا بالغ بر ۱۵۰ پرنده جان خودرا دقیقا در روزی كه امواج اینترنت ۵G در سطح شهر منتشر گردید و مرحله آزمایشی آن صورت پذیرفت، جان خودرا به صورت كاملا ناگهانی و هم زمان از دست داده اند.

محققان همین طور با بررسی جسد و لاشه پرندگان دریافته اند كه همه آنها پیش از مرگ كاملا سالم بوده و هیچ عفونت، ویروس و باكتری كه نشان دهنده بیماری خاصی باشد، باز در آنها مشهود نبوده است.

حال این سوال برای خیلی از كاربران و شهروندان احداث میگردد كه چرا با این اوصاف، خیلی از غول های تكنولوژی همچنان به دنبال توسعه فناوری مذكور هستند و باید در پاسخ به آنها اظهار داشت كه پیشرفت شهری و درآمدزایی را می توان علل اصلی تلاش غول های تكنولوژی برای توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت همراه عنوان نمود چراكه آنها بدین ترتیب قادر خواهند بود به توسعه اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، رایانش ابری و خدمات كلاد و همین طور نمایش محصولات جدیدی كه از این فناوری پشتیبانی می كند، بپردازند و این امر كاربران، دولت ها و شهروندان را مجبورخواهد كرد به منظور پا به پا حركت كردن با سایر جهان و انجام فعالیت های موردنیاز خود، از این محصولات و فناوری پشتیبانی كنند.



1397/08/26
18:20:51
5.0 / 5
4935
تگهای خبر: خدمات , دولت , سرمایه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی