جزئیات توزیع گازوئیل 4 در ایران

جزئیات توزیع گازوئیل 4 در ایران

به گزارش لوازم فلزی اوایل سال بود كه خبر توزیع گازوئیل یورور چهار در سراسر كشور منتشر گردید و طبق آخرین اخبار عرضه شده، بزودی استان های كرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، بوشهر، سمنان و فارس به صورت كامل از گازوئیل یورو ۴ بهره مند خواهند شد.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، آخرین آمار عرضه شده درباره تولید نفت گاز یورو ۴ در كشور حاكی از آن بود كه در پالایشگاه های تهران، اراك، اصفهان و لاوان روزانه ۲۸ میلیون لیتر نفت گاز یورو 4 تولید می گردد كه میانگین روزانه تولید در سال ۹۶، ۲۶ میلیون لیتر بوده است؛ بر این اساس پیش بینی شده بود حجم تولید گازوئیل به ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون لیتر افزایش یابد كه ۷۰ میلیون لیتر از آن یورو ۴ خواهد بود.

در این راستا اردیبهشت ماه سال جاری بود كه سید محمدرضا موسوی خواه - مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی - به ایسنا گفته بود تا دو ما دیگر توزیع نفت گاز یورو چهار در جایگاه های كل كشور اجرایی می گردد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده تا دهه فجر امسال، توزیع گازوئیل یورو ۴ به روزانه ۲۸ میلیون لیتر خواهد رسید. با افزایش تولید این فرآورده در پالایشگاه ها، حجم توزیع آن به روزانه ۴۰ میلیون لیتر ارتقا خواهد یافت كه بدین سان بیشتر از ۸۰ درصد مصرف كل گازوئیل بخش حمل ونقل كشور، زیر پوشش این فرآورده قرار خواهد گرفت.

به قول موسوی خواه به نقل از روابط عمومی شركت پخش، الان گازوئیل یورو ۴ در ۱۶۶ جایگاه هشت كلانشهر و همینطور ۱۶۳ جایگاه در مسیرهای مواصلاتی توزیع می گردد و بزودی استان های كرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، بوشهر، سمنان و فارس به صورت كامل از گازوئیل یورو ۴ بهره مند خواهند شد.

بر اساس این گزارش، چندی قبل بیژن زنگنه - وزیر نفت - مساله هوای تهران را یكی از دغدغه های خود اعلام نمود و گفته بود: من برای مساله هوای تهران خیلی فكر كردم. وظیفه من بهبود وضع بنزین و گازوئیل است. هم اكنون كیفیت گازوئیل بسیار مطلوب است اما امكان دارد در بعضی از جاها بنزین یورو ۴ نداشته باشیم. البته باید گفت اكتان بنزین برخی نقاط زیر یورو ۴ است كه عامل آلایندگی اصلی نیست.




1397/10/17
13:59:38
5.0 / 5
5255
تگهای خبر: تولید , شركت , كیفیت , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی