۳۵ قطعه های تك خودرو داخلی سازی شد

۳۵ قطعه های تك خودرو داخلی سازی شد

لوازم فلزی: طبق اعلام دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی، 35 قطعه خودرو با تكنولوژی بالا داخلی سازی شده است.


آرش محبی نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: ساخت برخی قطعات خودرو با تكنولوژی بالا در ایران بسیار هزینه بر است كه برای قطعه سازان چندان صرفه اقتصادی ندارد؛ اما با عنایت به شرایطی كه تحریم ها برای ما به وجود آورد، زمینه و انگیزه داخلی سازی این قطعات به وجود آمد.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی افزود: به سبب اینكه این ۳۵ قطعه تا چندی قبل وارد می شد اما حالا وارد مرحله داخلی سازی شده، نیاز به حمایت مراجع ذی صلاح داریم. همین طور خودروسازان باید از تولیدكنندگان قطعه كه تامین كننده مواد اولیه مورد نیاز آنها هستند، حمایت كنند. قبلا این ۳۵ قطعه، وارداتی بوده و خودروسازان هزینه های آنرا به صورت نقدی و ارزی پرداخت می كردند؛ اما حالا اگر بخواهند همچون سابق به صورت مدت دار پرداخت های خودرا به قطعه سازان انجام دهند، برای ما به صرفه نخواهد بود.
وی ابراز امیدواری كرد كه خودروسازان زمانی كه این مشكلات و تحریم ها برداشته شود نیز پشتیبانی از تولیدكنندگان داخلی را رها نكرده و موجب نشوند كه باردیگر راه برای واردات باز شود. امروز كه تحریم ها و قطع همكاری ها سبب شده تا تولیدكنندگان داخلی دیده شوند، نگذارند روزی كه تحریم ها برداشته می شود، واردات باردیگر رونق گرفته و خودروسازان به سمت واردات بروند.
محبی نژاد با اشاره به اینكه روند ساخت داخل باید از همان زمان آغاز تحریم ها صورت می گرفت تا مشكلات تولید خودرو كاهش پیدا كند، اظهار نمود: تحریم ها لطمه های زیادی به صنعت خودرویی كشور و درواقع اقتصاد ایران وارد كرده است. از طرف دیگر نرخ دستمزدها و برخی مواد اولیه همچون قیمت انرژی، متناسب با تورم رشد نكرده است؛ بدین سبب مسئولین چاره ای جز ورود به خودكفایی و تولید داخل نداشتند. در سال های اخیر صنایع ایران به شكلی پیش رفت كه اجازه داخلی سازی داده نمی شد اما حالا كه تحریم ها عرصه را بر صنعت ایران تنگ كرده است؛ انجمن قطعه سازان به نوبه خود بعنوان یك عضو صنعتی كشور، آمادگی خودرا برای داخلی سازی اعلام نموده و با تمام وجود از این روند حمایت خواهدنمود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار نمود: در صنعت هر زمان كه به تولید داخل توجه شده و نهادها و سازمان های دولتی از تولیدكنندگان حمایت كرده اند، شاهد شكوفایی و انجام كارهای ناممكن بوده ایم. امروز اگر برای نخستین بار ۳۵ قطعه های تك خودرو توسط بخش خصوصی در داخل كشور آن هم در شرایط تحریم تولید می شود، به خاطر همكاری و كنار گذاشتن اختلافات بانك مركزی، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد است.



1398/05/03
11:24:50
5.0 / 5
4827
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , خودرو , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی