رییس كمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران مطرح كرد:

اعطای كارت انرژی به جای یارانه سوخت

اعطای كارت انرژی به جای یارانه سوخت

به گزارش لوازم فلزی رئیس كمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: با عنایت به ناعادلانه بودن تخصیص یارانه سوخت و انرژی به شكل فعلی و مشكلاتی كه دولت در اصلاح این روند دارد، اتاق بازرگانی بار دیگر پیشنهاد خود در خصوص تخصیص كارت انرژی به سرپرستان خانوار را مطرح و بررسی نموده و در صورت اعلام آمادگی دولت آماده است این طرح را ارائه نماید.


حمیدرضا صالحی سلمی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: آنچه كه از وضعیت نظام پرداخت یارانه انرژی در ایران به دست می آید این است كه با وجود هزینه بالایی كه دولت برای پایین نگه داشتن قیمت سوخت و انرژی هایی همچون برق و گاز می پردازد، اما در عمل اقشار ثروتمند از این منابع استفاده می نمایند و اقشار كم درآمد امكانات لازم برای بهره مند شدن از این امتیازات را ندارند. ازاین رو از سال ها پیش بحث ضرورت اصلاح نظام پرداخت یارانه انرژی مطرح بوده و ادامه دارد.
وی افزود: هرچند در سال های گذشته دولت برنامه هایی را در این راه اجرا كرده اما با عنایت به محدودیت های موجود و اشكالاتی كه به این برنامه وجود داشته، اتاق بازرگانی همچنان طرح خویش را در زمینه كارت انرژی در دست پیگیری دارد و به تازگی در جلسه ای در اتاق بازرگانی تهران این بحث بار دیگر عنوان شد.
رئیس كمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران درباره جزئیات طرح كارت های انرژی اظهار داشت: ما اگر بتوانیم تمام منابع یارانه ای تخصیصی به هر فرد ایرانی كه شامل یارانه سوخت، برق، گاز و... می شود را تبدیل به اعتباری نماییم كه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، در گام نخست عدالت مورد نظر در یارانه انرژی را به وجود آورده ایم و از جانب دیگر منابع این یارانه را در اختیار افراد قرار داده ایم تا بر مبنای شرایط زندگی شان، برای هزینه اش برنامه ریزی كنند.
صالحی افزود: این منابع می تواند به شكل پول باشد یا به شكل اعتبار به حساب افراد ریخته شود. در هر دو صورت خانواده ای كه نمی خواهد یا امكانات آنرا ندارد كه از همه یارانه انرژی اش استفاده نماید، می تواند از راه این كارت، سهم خویش را خرید و فروش كرده و انتقال دهد و بدین سان حمایت دولتی مورد نیاز را دریافت كند.
به قول وی، حتی در مراحل بعدی می توان بازاری برای این اعتبارات انرژی به وجود آورد و با ورود شركت ها و نهادهایی كه تولید ارزش افزوده می كنند، ثروت آفرینی كرد.
صالحی این را هم اظهار داشت كه دولت فعلا درخواستی برای عرضه این طرح نداشته اما اتاق بازرگانی آماده است در صورت استقبال برنامه خود در این حوزه را عرضه كند.
به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، در جدیدترین جلسه كمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، اعضای این كمیسیون بار دیگر طرح طراحی و تخصیص كارت های انرژی برای خانوارهای ایرانی را مطرح و بررسی كردند.



1398/10/09
13:23:37
5.0 / 5
4425
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , بازار , تولید , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی