توسعه سرمایه گذاری برای تأمین مواد اولیه صنعت پوشاك و كفش

توسعه سرمایه گذاری برای تأمین مواد اولیه صنعت پوشاك و كفش

به گزارش لوازم فلزی مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت از توسعه سرمایه گذاری برای تأمین مواداولیه مورد نیاز صنعت پوشاک و کفش اطلاع داد.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از وزارت صمت، افسانه محرابی در مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» و تشکل های تخصصی برگزار شد، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با بسترهای ایجاد شده، تولید انواع محصولات در زنجیره صنعت پوشاک توسعه خوبی داشته و با ایجاد محدودیت های وارداتی بستر مناسبی برای پشتیبانی از تولید ملی فراهم شده و بخش عمده ای از تولیدات داخلی جایگزین محصولات خارجی شده است.

وی ادامه داد: در صورت ابلاغ برنامه عملیاتی، پروسه جایگزینی محصولات داخلی بجای خارجی با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

محرابی افزود: این صنعت از ارزش افزوده بالا در مقایسه با سایر رشته های صنعتی برخوردارست و سرانه سرمایه گذاری در این صنعت در مقایسه با سایر رشته های صنعتی پایین است. تدوین برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش با همکاری بخش خصوصی مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت ضمن تبیین اقدامات انجام شده برای توسعه سرمایه گذاری در این صنعت، اشاره ای به تدوین پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش کرد و اظهار داشت: این برنامه در ۴ محور زیرساختی با همکاری تشکل های تخصصی و صاحبنظران در صنعت پوشاک و کفش تدوین شده است.

محرابی اشاره کرد: فراهم سازی زیر ساخت مناسب جهت تجمیع و راه اندازی واحدهای صنعتی در کشور و ساماندهی زنجیره ارزش، لجستیک و تامین در زمینه کالا همچون محورهای چهارگانه این برنامه راهبردی است.

وی افزود: در این محورها توسعه شهرک های تخصصی پوشاک و همین طور تسهیل روند تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و صنفی با اتخاذ تدابیر حمایتی و صیانتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت ساماندهی نحوه تولید در بنگاه های کوچک و متوسط و به هم رسانی واحدهای صنفی و صنعتی زنجیره تامین واحدهای تولیدی را محور سوم این برنامه عملیاتی برشمرد و اظهار داشت: پشتیبانی از توسعه و فعالیت اسامی تجاری) تولید بدون کارخانه (در زنجیره ارزش پوشاک، کفش و مصنوعات چرمی) تسهیل در ثبت برند، تبلیغات محیطی، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی) و همین طور ساماندهی، طراحی و توسعه خوشه های صنفی / صنعتی نیز همچون مطالبی است که در این محور پیگیری خواهد شد.

محرابی، ساماندهی نحوه بازاریابی و فروش در قالب پلتفرم کسب وکار برای فروش داخلی و خارجی را محور چهارم این برنامه عنوان نمود و اظهار داشت: در این محور سیاست های پشتیبانی از ایجاد فروشگاه های تخصصی (شهر پوشاک و کفش)، اصلاح رویه های نظارت بر توزیع و پشتیبانی از پلتفرم های نوین مورد تاکید قرار گرفته و تمهیداتی برای تحقق آن در نظر گرفته شده است.

1400/03/25
22:22:42
5.0 / 5
261
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی