وزیر صمت در سالروز تاسیس موسسه پژوهش های بازرگانی عنوان كرد
ورود به حلقه تصمیم سازی با تحلیل داده و جلوگیری از تبدیل چالش به ابرچالش
به گزارش لوازم فلزی، وزیر صمت در گرامیداشت چهل و پنجمین سال تاسیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، توان تحلیل داده و عرضه راهکار برای جلوگیری از تبدیل چالش به ابرچالش را از وظایف مؤسسات مطالعاتی دانست و بر مرجعیت آمار تأکید نمود.
به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدمحمد اتابک در مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز تاسیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اظهار داشت: بازگشت به دوره مرجعیت آمار برای موسسه ضروریست و در گامهای بعدی میبایست توان کارشناسی به تحلیل داده و دریافت نشانه ها در تحولات اقتصادی، جهت دهی شود.
وی ضمن اشاره به تنوع دیدگاه و آرا در نظریات اقتصادی و بخصوص تأثیر اقتصاد بر بخش صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: موسسه باید بتواند در تضارب آرا برای نظرات مختلف کارشناسی پاسخ درخور عرضه نماید و انتخاب راهکار مدیریت کلان بخش را برای کارشناسان با علل متقن علمی تبیین کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری چالش ناترازی انرژی و وجود نشانه های بروز تدریجی آن در سالهای اخیر اظهار داشت: زنگ عقب ماندن تولید انرژی از مصرف، سالهای پیش به صدا درآمده بود بگونه ای که حالا انباشت رشد سالانه ۷ تا ۱۰ درصدی مصرف و در مقابل، نبود تولید متناظر، صنعت و اقتصاد را با ناترازی مواجه ساخته است.
وی در همین رابطه اضافه کرد: چالش هایی که در کشور به علت نداشتن پیوست مطالعاتی و آینده پژوهی به معظلات بزرگ تبدیل گشته اند هم ناشی از همین روند غیر کارشناسی است که نتایج زیانبار آن، ضرورت تحلیل داده و تشخیص زودهنگام نشانه های بروز مشکل توسط مؤسسات مطالعاتی و پژوهشی را نشان داده است.
اتابک با پرهیز موسسه از پرداختن صرف به گزارش دهی خاطرنشان کرد: تحلیل داده ها گام اول ورود به حلقه تصمیم سازی است و با تحلیل درست تصمیم ساز در موقعیت شفاف، راهبردهای کلان را طراحی خواهد نمود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان، نظام صحیح حکمرانی را در تصمیم سازی کم خطا به واسطه تحلیل درست داده و در نهایت مدیریت روان بخش اجرا به واسطه پشتوانه تصمیم صحیح دانست و نقش مؤسسات مطالعاتی و پژوهشی را دراین میان تأثیرگذار عنوان نمود.
امروز ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴ چهل و پنجمین سالروز تاسیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی است.
منبع: metalsaz.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب