تعرفه صادرات برخی كالاها به عراق كم شد

تعرفه صادرات برخی كالاها به عراق كم شد

لوازم فلزی: اخیرا برای حل و فصل مشكلات اصلی گمركی میان و عراق توافقات جدیدی صورت گرفته است كه بر این اساس از این پس اقلام غذایی و لبنی ایران هم با عرضه گواهی های تائید صلاحیت دستگاه های مبدأ، بدون نیاز به انجام آزمایش های مرزی وارد عراق می شوند.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، در جریان ملاقات رایزن بازرگانی ایران در عراق و تیم اقتصادی سفارت ایران در بغداد با رئیس كل گمرك های عراق، موضوعات لازم برای ارتقای همكاری های تجاری دو كشور عنوان شد. در این مذاكرات چندین محور مهم به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مورد تفاهم واقع شد.

تعیین نماینده از جانب رئیس گمرك های عراق برای برگزاری نشست های كارشناسی مشترك به صورت هر دو هفته یك بار و همینطور پذیرش اقلام غذایی و لبنی ایران بدون نیاز برای انجام آزمایش های مرزی مشروط به عرضه گواهی های تائید صلاحیت دستگاه های مبدأ ایران در چارچوب ضوابط كشور مقصد همچون توافقات اساسی در این نشست بود.

در توافق نامه گمركی و تصمیم جهت استفاده از ترخیص كاران قانونی معرفی شده از جانب سازمان گمرك عراق و حذف ترخیص كاران غیرقانونی هم همچون توافق های مقامات دو كشور است.

همچنین شفاف سازی سیستم های مربوط به پایانه مرزی و تولید شبكه فعالان اقتصادی مجاز بین گمركات دو كشور با استفاده از سازوكار الكترونیك كه در آینده نزدیك از مهران- زرباطیه اجرایی خواهد شد، از مواردی است كه در مورد آن تفاهم حاصل شه است.

توافق برای انجام دیدار رؤسای كل گمرك های ایران و عراق، اجبار به اعلام قوانین و مقررات گمركی در بازه زمانی حداقل یك ماهه، اعلام آمادگی اولیه گمرك های عراق برای اجرایی شدن توافقنامه گمركی با ایران هم مطرح و تصویب گردید.

چهار نوع تعرفه كاهش یافته برای محصولات صادراتی به عراق از اوایل سال ۲۰۱۸ اعمال می گردد كه امكان رهگیری و اعمال نظارت لازم در شفاف سازی هزینه ها را بهبود می بخشد.

بر این اساس تعرفه طلا و نقره و محصولات معدنی از پنج درصد به نیم درصد، تعرفه انواع مواد غذایی و نباتی و مصنوعات پلاستیكی از بین ۱۰ تا ۴۰ درصد به ۱۰ درصد، تعرفه انواع مصالح ساختمانی، سنگ، سیمان، چرم، پوست و صنایع پوستی و خودرو از پنج تا ۳۰ درصد به ۱۵ درصد كاهش و تعرفه انواع لوازم برقی، تلویزیون، كهربا، لوازم خانگی، اسلحه، تنباكو و سیگار از۴۰ درصد به ۳۰ درصد كاهش خواهد یافت.




1396/10/01
14:08:24
5.0 / 5
4626
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی