با اعلام بانك مركزی؛

شروع به كار سامانه جدید ارزی ازفردا، مبادلات ارز الكترونیكی می گردد

شروع به كار سامانه جدید ارزی ازفردا، مبادلات ارز الكترونیكی می گردد

لوازم فلزی: سامانه جدید ارزی از فردا به صورت آزمایشی شروع به كار می كند و خریداران و فروشندگان ارز می توانند متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الكترونیك اقدام نمایند.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از پژوهشكده پولی و بانكی، تداوم رشد نرخ ارز در بازار طی چند هفته گذشته دولت و بانك مركزی را بر آن داشت تا اقدامات ویژه ای را برای كنترل بازار ارز انجام دهند. بر این اساس با همكاری و هماهنگی بین بانك مركزی قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه های ذیربط نسبت به شناسایی سفته بازان و سوداگران بازار ارز اقدامات جدی انجام و بخش آثار التهابی از جانب سوداگران متوقف شده است.
همچنین سه اقدام توسط شبكه بانكی شامل انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد، انتشار اوراق گواهی سپرده مبتنی بر ارز با نرخ سود ۴ و ۴.۵ درصد و طرح پیش فروش سكه بهار آزادی با استفاده از شعب منتخب بانك ملی انجام می گردد.
همزمان با این اقدامات سامانه جدید ارزی هم از فردا شروع به كار می كند. ولی اله سیف رئیس كل بانك مركزی با بیان این خبر گفته است: سامانه جدید ارزی از روز شنبه به صورت آزمایشی آغاز به كار خواهد نمود. با استفاده از این سامانه خریداران و فروشندگان ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الكترونیك اقدام می كنند. همینطور به تدریج صرافی ها و سایر بازیگران بازار ارز به این سامانه متصل خواهند شد و این سامانه امكان كنترل و مدیریت بازار ارز برای سیاستگذار و امكان فعالیت شفاف را برای متقاضیان ارز فراهم می كند.

1396/11/28
14:29:07
5.0 / 5
4533
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی