رشد ۱۲ برابری ظرفیت نیروگاهی نصب شده كشور نسبت به ابتدای انقلاب

رشد ۱۲ برابری ظرفیت نیروگاهی نصب شده كشور نسبت به ابتدای انقلاب

وزیر نیرو با اشاره به عملکرد مقایسه ای دولت در بخش برق اظهار داشت: در بخش نیروگاهی از 7000 مگاوات ظرفیت نصب شده کشور به 85 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده رسیدیم که تقریباً این رقم 12 برابر شده است.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان بامداد امروز در گفت وگویی رادیویی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حرکت نظام به سمت توسعه اظهار نمود: باید در کنار کارهای انجام شده به مشکلات نیز بپردازیم و این امیدواری در نسل جوان پایدار بماند که این کشور چهل و سه سال است که با وجود تمامی مشکلات سرپا و رو به جلو است.
وی افزود: ما وقتی در ۴۳ سال پیش سنگ بنای این نظام گذاشتیم در موضوع مهم جمع آوری فاضلاب و تصفیه فاضلاب که امری در رابطه با بهداشت عمومی مردم بوده و ارتباط مستقیم دارد، اقدامات مثبتی را انجام دادیم.
وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ساخت تصفیه خانه فاضلاب در کشور اشاره کرد: پیش از انقلاب تعداد تصفیه خانه های فاضلاب به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسید، یعنی ما چهار تصفیه خانه در سراسر کشور داشتیم و این در حالیست که جمعیت کشور ۴۰ درصد جمعیت فعلی کشور بوده و در ثروت، منابع و غیره نیز بیشتر از این مقدار و در دسترسی به دنیا محدود نبود.
وی ادامه داد: روز گذشته ما دویست و شصت و پنجمین تصفیه خانه فاضلاب را در کشور افتتاح کردیم که ۷۷ عدد از این تصفیه خانه ها در این دولت بوده است. در دولت تدبیر و امید بطور متوسط هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب به مدار بهره برداری آمده است.
اردکانیان اشاره کرد: امروز در استان کردستان شاخص جمعیت تحت پوشش شبکه های فاضلاب از شاخص جهانی بمراتب بالاتر است، یعنی تعداد ۹ تصفیه خانه که در حوزه فناوری بالاتر از سطح دنیا است در استان کردستان در حال فعالیت بوده که این نقش مستقیمی در سلامت مردم دارد.
بگفته وزیر نیرو این فاضلاب تصفیه شده در آبیاری فضای سبز، صنعت و غیره استفاده می نماییم.
وی با اشاره به عملکرد مقایسه ای دولت در بخش برق تصریح کرد: در بخش برق از ۷ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده کشور در ۴۲ سال پیش در صورتیکه جمعیت ۲.۳ برابر شده به ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده رسیدیم یعنی تقریباً این رقم ۱۲ برابر شده در صورتیکه جمعیت ما ۲ برابر شده است.
۸۰ درصد سوخت نیروگاه های کشور از گاز تامین می شود
اردکانیان با اشاره به مشکلات چند روز اخیر برق در کشور اشاره کرد: من قبول دارم این روزها در فصل زمستان مشکلاتی به سبب سرما داریم و البته فراموش نکنیم که مصرف سوخت نیروگاهی ما هم بوسیله گاز بوده و حدود ۸۰ درصد سوخت نیروگاه های کشور از گاز تامین می شود که این مهم نیز نقطه روشنی در کارنامه کشور است.
وزیر نیرو افزود: امروز در دنیا پس از آمریکا، روسیه و ژاپن چهارمین کشوری هستیم که سهم عمده سوخت نیروگاه هایمان گاز است که از پاک ترین سوخت ها بوده ولی چون مصرف خانگی افزایش چشمگیری پیدا کرده است مقداری محدودیت برای همکاران در وزارت نفت به وجود آمده است.
بگفته وی دهه فجر انقلاب اسلامی امسال همه مانند سالیان گذشته یادآور همه خوبی ها و همدلی ها و یک صدایی است. روز گذشته طرح های بزرگی در خراسان شمالی و کردستان افتتاح کردیم و ان شاءالله هفته آتی هم طرح های بزرگتری در استان های اردبیل و فارس به مدار بهره برداری برسانیم.
کاهش ۴۲ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته
اردکانیان درباب آخرین وضعیت بارش ها نیز اشاره کرد: در سال آبی که از اول مهر شروع تا آخر شهریور ادامه می یابد، از اول مهر تا روز گذشته مجموعه بارش ها در سطح کشور حدود ۸۸ میلی متر بود که به نسبت متوسط طولانی مدت (۵۰ ساله) حدود ۲۴ درصد کمتر و به نسبت سال قبل که یکی از پربارش ترین سالهای پنج دهه اخیر بود، بارش های امسال متاسفانه ۴۲ درصد کاهش را دارد.
وزیر نیرو افزود: ما استفاده از مخازن سدها را در همین فرصت چهارماه به خوبی مدیریت کردیم. یعنی حجم آب موجود در مخازن کشور باتوجه به بارش ها که میزان زیادی کمتر بوده ولی ما حجم آب موجود در کشور را به نسبت پارینه دو درصد کمتر داریم، بطوریکه پارینه ۲۷ میلیارد مترمکعب آب در مخازن سدها داشتیم و امسال نیز حدود ۲۶.۵ میلیارد مترمکعب است که تمام تدبیر به کار گرفته خواهد شد تا تابستان مشکل خاصی نداشته باشیم.
بگفته وی، پیش بینی ها حاکی از این است که تا آخر زمستان این کسری جبران خواهد شد و امیدواریم مردم نیز با مراعات، مراقبت و مدیریت مصرف در بخش خانگی یاری گر باشند.



1399/11/13
14:43:45
0.0 / 5
1147
تگهای خبر: دولت , صنعت , فناوری , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی