وزارت صنعت اعلام كرد:

دامداران نگران كاهش تقاضای شیر نباشند، كنترل بر بازار داخلی شیرخشك

دامداران نگران كاهش تقاضای شیر نباشند، كنترل بر بازار داخلی شیرخشك

لوازم فلزی: یك مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت، ممنوعیت صادرات شیر خشك را به منظور تنظیم بازار داخلی برشمرد و اظهار داشت: دامداران نگران پایین آمدن تقاضا و در نتیجه كاهش قیمت شیر خام نباشند.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمود بازاری در واكنش به اعتراض دامداران به ممنوعیت صادرات شیرخشك اظهار داشت: دامداران در اعتراض خود به این ممنوعیت نگران پایین آمدن تقاضا و در نتیجه كاهش قیمت شیر خام هستند كه به همین منظور در جلسات كارگروه تنظیم بازار مصوب شده است به منظور تامین مصارف داخلی و جلوگیری از افزایش بی رویه محصولات لبنی نظارت و كنترل صورت گیرد.
مدیركل دفترهماهنگی صادرات محصولات كشاورزی و صنایع تبدیلی در مورد ممنوعیت صادرات شیر خشك توضیح داد: این ممنوعیت برپایه تصمیمات جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصاد سران سه قوه در ۲۷مرداد و به استناد بند ۳ و ۴ ابلاغیه ریاست محترم جمهور در ۲۹ مرداد صادر گردیده است. در این ابلاغیه و در بند ۳ آن هرگونه تصمیم گیری درباره نرخ تعرفه و ضوابط صادرات و واردات به وزیر صنعت، معدن و تجارت تفویض اختیار شده است.
وی ضمن بیان این مساله در همین مورد افزود: به منظور جلوگیری از كاهش عرضه و افزایش تولید داخلی برپایه بند ۴ این ابلاغیه وزیر صمت می تواند در چارچوب دستورالعملی كه به تصویب می رسد، صادرات برخی كالاها را در محدوده زمانی خاصی ممنوع یا محدود به شرایطی سازد.
در ادامه ممنوعیت صادرات شیرخشك را به منظور تنظیم بازار دانست و توضیح داد: در همین قوانین ممنوعیت، استثنا هم قائل شده اند. بر این اساس اگر صادرات از محل ورود مواد اولیه انجام گیرد، اشكالی ندارد، علاوه بر این راهكار دیگری كه قانون در اختیار صادركنندگان قرار می دهد و به منظور پشتیبانی از حقوق آنها تنظیم شده، ماده ۱۱ مكرر است.
مدیر كل دفتر هماهنگی صادرات محصولات كشاورزی و صنایع تبدیلی درباره این ماده توضیح داد: این ماده ۴ بند دارد كه اگر هركدام از این شرایط محقق شود و در صورتیكه تحقق شرایط قبل از ابلاغ باشد امكان ترخیص كالا وجود دارد. ازاین رو صادرات تمام كالاهایی كه ارز دولتی دریافت می كنند ممنوع شده و اگر نظر بر صادرات آنها باشد لازم است مابه التفاوت از صادركننده دریافت شود.
بازاری در ادامه با اشاره به جلسه كارشناسی روز گذشته با نمایندگان وزرات بهداشت، كشاورزی و صمت به منظور بیان مشكلات در حوزه ممنوعیت های صادراتی اضافه كرد: در این جلسه مبحث ممنوعیت صادرات شیرخشك عنوان شد و نظر سازمان حمایت این بود كه با عنایت به اینكه شرایط مناسبی برای تامین شیرخشك با نرخ مناسب در كشور وجود ندارد رفع ممنوعیت صادرات به صلاح نیست و معاونت صنایع وزارت صمت هم بر همین باور بودند.

1397/06/17
18:55:17
5.0 / 5
4832
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی